Førstegangskjøper Skrevet Januar 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2016 Skal være en "fra a til b"-bil, gjerne med 1,4l eller mer, ikke for gammel modell (maks 2005) med for mange kilometer (helst under 120 000). Budsjett på maks 70 000,-. Har sett på Golf, Polo, Golf Plus og Caddy. Vil sistnevnte lønne seg merkbart ift.at det er varebil? Typiske ting å være obs på på disse ulike bilene? Og hva bør jeg se etter ift.ekstrautstyr? Tenker å ha bilen i 2-3 år og så helst kunne selge uten veldig stort tap, ergo hva er mest lettsolgt? Setter eller stor pris på generelle tips ved kjøp av bil, både privat og fra forhandler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2016 Skoda Octavia er også en grei variant av Golf. Caddy kan sikker være økonomisk, men mindre komfortabel en de andre alternativene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2016 1.4 literen ville ikke jeg ha kjøpt. Greit at det bare er en A til B bil, men 1.4liter er svak. Som vil igjen føre til høyere bensinforbruk. Sett nedre grense til 1.6 literen :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Førstegangskjøper Skrevet Januar 24, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2016 Ser det ligger endel caddyer ute, som har 1,9 og 2,0. Er dette noe å vurdere? Golf Plus har jeg hittil kun funnet med 1,4l (finn.no). Er også så usikker på kilometerstand- hvor mye er for mye? Vektlegger årsmodell før km, men føler vel egentlig de er like viktige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2016 Hvis du velger Caddy, for all del hold deg langt unna 2.0SDI motoren med 69hk, det er en skam av VW satte en slik elendig motor i en ellers topp bil. Gå for 1.9TDI eller 2.0TDI. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg