Gå til innhold

Vibrasjon/knipsing/skraping i gasspedal

Ranger emnet


Keboine

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en type vibrasjon/skraping/knipsing i gasspedalen. Altså den kjennes i gasspedalen og der venstre foten hviler. Har vært på forskjellige verksted og di skjønner ikke hva det kan være.

 

Når jeg starter bilen, setter den i Drive, så kjenner jeg som om noe knipser/skraper i gasspedalen. Dette skjer kun når jeg slår bilen av og på. Dette skjer ikke om den går på tomgang, for å så kjøre igjen.

 

Mens jeg kjører så kjenner jeg vibrasjonene/skrapingen i pedalen hele tiden. Og i det siste har det blitt spesiellt ved sving.

 

Kjennes nesten ut som om noe tar i noe å skraper. Har prøvd å sku av ESP og AC også. Det hjelper ikke.

 

Noen svar på dette?

 

Mvh

Kevin Boine

 

Sendt fra min iPhone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan tenke meg utifra den forklaringa der er at noe i hjuloppheng skaper vibrasjon som forplanter seg i karosseri og at du kjenner det i pedalen.

Kan kanskje være noe brems/felg/dekk/hjullager relatert, uten noe å begrunne det i.

 

Start med å kjenne etter slakk/ulyd i hjullager og kontroller tilstand på bremseskiver og klosser er mitt tips.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Nettopp skiftet caliper, ytre drivledd begge sider, ytre endeledd, hjulstillingskontroll. Di har sjekket om det er noe med hjullageret, men di sa den virker bra.

 

Kan ikke forstå hva det er. Og føler det er blitt værre. Nå er det spesiellt mye (skraping) i gasspedalen ved sving i for eksempel innkjørsel, rundkjøring osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel sikkert et potensiometer e.l lignende som går på gasspedalen. Husker jeg har skiftet wire på noen audier hvor de har en 10 cm lang wire mellom pedalen og potensiometeret. Kan være mulig at det er dette som lager lyd. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den vibrasjonen/skrapingen på gulvet på passasjersiden også. Tror ikke det har sammenheng med wire?

 

Men om det skulle vært wire, så er det rart at jeg får disse (knipse) følelsene under føttene ved oppstart. Men dette får jeg ikke om jeg lar bilen gå på tomgang etter en kjøretur, for å så kjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår