Inzam3 Skrevet Januar 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2016 Hei. Jeg skulle etterfylle servoolje på min Audi A4 2.0 TDI 2006 modell. Da jeg så ned i beholderen så jeg at servooljen som var på var rød, mens oljen jeg fikk fra merkeverksted var grønn, og de sa det var denne som skulle brukes. Burde jeg tappe av den røde olja og etterfylle med grønn? Kan dette ha skadet systemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzam3 Skrevet Januar 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2016 Noen som vet noe om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2016 Ai ai, hva har du på servotanken din? ATF olje? En ting er hvertfall sikkert, du skal ha grønn servoolje, mest sannsynlig syntetisk Pentosin med spec G 004 000. Grønn skal ALDRI blandes med rød, og rød skal ikke brukes på servo på VAG. Jeg har skrevet litt om dette tidligere, http://www.bilforumet.no/topic/295231-ulyd-fra-3-uker-gammel-servopumpe-b6-18t/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzam3 Skrevet Januar 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2016 Ai ai, hva har du på servotanken din? ATF olje? En ting er hvertfall sikkert, du skal ha grønn servoolje, mest sannsynlig syntetisk Pentosin med spec G 004 000. Grønn skal ALDRI blandes med rød, og rød skal ikke brukes på servo på VAG. Jeg har skrevet litt om dette tidligere, http://www.bilforumet.no/topic/295231-ulyd-fra-3-uker-gammel-servopumpe-b6-18t/ Hei. Takk for svar. Oljen som er på ser rød/brun ut. Vet ikke hvilken olje som er på. Kjøpte bilen hos møller i fjor. Har ikke etterfylt eller sett dette før nu... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2016 Ta turen til Møller og la de se på det, er nok det beste :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg