Gå til innhold

Kompressor på C20ne, noen spm rundt kompressor bygg

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

God dag :) 

Jeg vurdere sterkt å få på en kompressor på motoren min, motoren er en c20ne. og har allerede lest en del om det og hvordan det skal gjøres men har fortsett et par spørsmål.

Jeg skal kjøre en komrprssor (eaton m65) Fra Mercedes motorene og de yte vell rundt 0,5 bar og jeg har lest at motoren min kan fint kjøres på dette trykket uten å være nødt å gå ned i kompresjon. og jeg har plana om å kjøre dette uten datasprut. No lure jeg på om styreenheten greie å takle 0,5 bar og greie å justere seg sjøl til å sende inn nok Drivstoff i forhold til luft eller om det blir for masse? om styreenheten ikke takla de verdiene så har jeg funnet at det finnst 2 andre måta å gjør det på, her trenger jeg en bekreftelse at det kan fungere. alternativ 1: Koble opp en BDR (vil då dysene klare det eller bytte dyse også) andre alternative er å lodde inn en regulerbar motstand på tempfølern slik at jeg kan lure bilen til å gå i kaldtstart og sende inn bensin, dette forutsette også at dysene har muligheten å spryte inn den mengda bensin. er det en mulig måte og gjøre det på? og etterpå teste dette med en lambdamåler for å sjekke rette blandinger? og eventuellt regulere motstanden til rette blandinger er der? hva er i så fall beste verdiene på lambda? er jeg helt på bærtur og det er mer komplisert enn dette? 

Er det noe annet jeg må tenke på?

Tenkte å kjøre uten IC siden jeg kjøre lav trykk og Kompressor produsere ikke like mye varme som en Turbo. tenkte å koble det slik: luftfilter-luftmengdemåler, kompressor, gasspjeld.

Effekt er ikke hovudprioritet, vil heller har noen ikke mange andre har og de fleste gå for turbo og jeg digger den Kompressor Lyden. 

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider