Gå til innhold

Ulyder fra pedalene

Ranger emnet


thomasas88

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Audi A3 1.8T 2001 modell som lager en høy konstant sugelyd fra pedalene. Den forsvinner ved bremsing og akselerering, men kommer tilbake igjen hvis jeg slipper bremsen eller slipper gassen/holder gassen jevnt.

Har lest mye om dette med vakumlekasjer osv. Men alle trådene jeg har lest om det har alle problemer med hard eller løs brems. Men det har ikke jeg. Bremsene mine bremser perfekt. Veldig følsomme og bremser bra, men det kommer en veldig suselyd. 

Er det sånn at jeg må bytte bremsekraftforsterker og hovedbremsesylinder jeg også slik som alle andre med samme problemet? Kan jeg ikke bare bytte evt slange som lekker vakum? Hvordan kan jeg sjekke hva som fungerer og ikke fungerer med bremsekraftforsterker og hovedbremsesylinder osv? 

Takk på forhånd. 
Thomas smile.gif

Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en vakuumslange mellom bremsekraftforsterker og innsug, sant vel. Napp denne slangen av innsuget og plugg hullet på innsuget, kjør så litt og hør om lyden er der fortsatt. Og igjen, minner deg på at bremsene da er skremmende dårlige med denne slangen frakoplet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner bare èn slange som er koblet til bremsekraftforsterkeren, å det er den slangen til Check Valven liksom, som går fra bremsekraftforsterker å ett stykke mot motoren og deler seg i 2, begge koblet til motor. Skal jeg bare prøve å ta ut check valven? Legger ved 2 bilder.

http://postimg.org/image/6jhnrnpid/

http://postimg.org/image/54vn2879h/
 

Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har markert med en tykkere rød ring på bildet ditt hvor du skal kople fra plastrøret. På samme sted skal du plugge hullet i Y-koplingen, altså IKKE plastrøret, men gummidelen der plastrøret stod. Hva du plugger med er ett fett, men ikke noe som kan suges inn, det er vakuum på dette systemet. En bolt duger, den kan ikke suges inni. Og nei, dette er helt ufarlig, eneste som vil skje er at bremsene blir veldig dårlige - og du får da verifisert om lyden ved pedalene er borte eller er der fortsatt. Du trenger ikke kjøre bilen for å sjekke om lyden er borte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår