Gå til innhold

Demper-verktøy

Ranger emnet

zckumling

Anbefalte innlegg

Da det ikke finnes Biltema i Tromsø og det heller ikke er mulig å få tak i spesialverktøyet her for å løsne den skruen i toppen av demperne lurer jeg på om det er noen som har å selge meg?

20-345_l.jpg

Omså springe på Biltema for meg å kjøpe å sende opp til tromsø.

det vil betales.

*:) tjihi*

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke biltema webshop da? eller post ordre??

Uansett så byttet jeg dempere i helgen og den mutteren der tok jeg med en tang som hold igjen og en annen tang til å skru. De satt nesten ikke fast. På det ene paret skrudde jeg den av med hånd.

Men sitter de veldig fast kan du bruke et skrujern og slå til det

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt skrujern til å slå. de sitter som faen..

det har endt opp med at sporene i det ene tappe-hullet er gått til faen.. tør ikke slå mer.. har brukt over 2 timer på å få den løs uten hell. sitter som støpt.

biltema har ikke webshop

kan jo selvfølgelig begynne å senke bilen bak mens jeg venter.. men det kommer til å se veldig rart ut når jeg kommer kjørende med en Citröen lignende bil:p

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har det orginale "hjulkrysset" til golfen kan du lage denne delen selv. bare og kappe av en bit og slipe til to tapper på enden av biten. eller hvis du har tilgang til en rør bit med ca samme dim.

har selv laget et slikt verktøy. (for og skru bruker du rørtang eller lignende)

Image008.jpgImage009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

jeg har brukt skrujern til å slå. de sitter som faen..

det har endt opp med at sporene i det ene tappe-hullet er gått til faen.. tør ikke slå mer.. har brukt over 2 timer på å få den løs uten hell. sitter som støpt.

biltema har ikke webshop

kan jo selvfølgelig begynne å senke bilen bak mens jeg venter.. men det kommer til å se veldig rart ut når jeg kommer kjørende med en Citröen lignende bil:p

HaHa! I dag kjørte jeg med 40mm senk bak og klin originalt foran. Lysa pekte i furutoppene, og kom jeg over 80 med litt pådrag, mista jeg fullstendig kontroll over bilen :) Var sportet vei og med 16" 45 profil sporer det da litt. Bilen ser helt fjønn ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da gikk umbraco-sporene på toppen av demperen til faen og jeg trenger nye dempere... noen som har sportdempere å selge? foran.. eller foran og bak.. skal senke 40mm..

blei så jævlig irritert.. etter så mange timer.. endte opp med at jeg brukte vinkelsliperen..

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider