Gå til innhold

Peugeot 607, 2.2 bensin, 2005 - Erfaringer og tips?

Ranger emnet

niggen

Anbefalte innlegg

Hei.

Har så vidt begynt å kikke etter en ny bruktbil. Den jeg har nå (Mazda 626) er fra 1999, og klar for pensjonisttilværelsen. Har i dag vært ute og prøvekjørt Peugeot 607 2.2 fra 2005 (bensin). Er det noen her som har hatt denne bilen og som har noen gode tips og erfaringer? Selv syntes jeg kjørekomforten var helt herlig, men virket faktisk noe treg (bare en vanesak kanskje?) Alt med den var positivt, med to unntak. Årsmodell 2005 er jo ikke akkurat av det nyeste. Og kan alt mulig av utstyr og komfort veies opp mot at den sluker bensin? På en god dag med langkjøring, ca 1 liter pr. mil. Mer ved langkjøring. Hadde dere gått for den, eller rett og slett satset på en nyere bil, og kanskje ikke fullt så stor?

Bilen ser dere her: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69409310

Mine krav til bil; Må ha automatgir, stort bagasjerom, kjørekomfort og helst hengerfeste. Har dere noen andre anbefalinger tar jeg dem gjerne i mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser selv at alderen kan være et problem, men den har kun hatt 2 eiere. Den første var en Peugeot-forhandler på østlandet. Den andre en bilentusiast fra lokalområdet som helst hadde bilen stående inne om vinteren. Alle servicer fulgt og både interiør og eksteriør er strøkent. Lurer veldig. Vil uansett ikke betale mer enn 160.000 for ny bruktbil, og da er vel en bil med masse komfort og luksusutstyr inkludert, til 105.000 innafor selv om det er en eldre bil? Har egentlig liten peiling, så vet ikke hva jeg skal gjøre. I følge tester går den 1,3 liter på mil ved bykjøring, 0,7 ved langkjøring og 0,9 ved litt-av-hvert kjøring. Hva ligger bensinforbruket på på biler av nyere dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider