opel astra Skrevet Februar 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2016 Nå er også mulig det blir rush-avgift i Oslo hva mener dere om dette. Nå er det jo så at alle veger går igjennom bomringen, uansett om du ikke skal til Oslo eller sentrum. Skal du forbi Oslo altså ikke innom bare forbi så må du betale i bomringen, noe som er egentlig feil syns jeg da. Eksempel kommer du fra Gardemoen og skal til Hvitsten eller mot Moss så må du betale. Burde ikke da veien gått utenfor ringen, eller bomringen blitt flyttet, så vi kunne kjøre til sted til sted" uten å betale til osloringen. Er jo ikke alle som skal inn i Oslo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2016 Mye hadde blitt bedre om de hadde bygd E6 og E18 utafor Oslo. Det er mye trafikk som kun kjører igjennom. Hadde de fått bort den trafikken så hadde de både fått ned trafikken og forurensningen. Dra E6 fra Follo rett opp til Fjellhamar eller videre opp til Skedsmo. En bro fra Moss (E6) over til Horten (E18). Så slipper man ventetiden på båten. Evt en bro over ved Drøbak. Men da man kun får 1/20 del av beløpet man trenger til å bygge ferdig en vei så må man bare bygge på de veiene man har idag. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2016 Er helt enig i dette. Nå er det så mye avgifter på bil også veldig mye bomringer rundt om. Dette skulle nå egentlig ikke vert noe problem å bygge noe rundt og forbi Oslo. Er jo halv parter av befolkningen kjøre igjennom,mange lastebiler som skal bare på gjennomreise. Det hadde nok halvert køen og forurensningen som du sier. Da hadde det nok blitt lettere å kjøre. Og kommet raskere fra A-B. Hvorfor kan ikke dette gjøres tru. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2016 Hvorfor? Fordi det ikke settes av 100% av hva det koster å bygge veien. Man får bare små deler og da får man ikke bygget nye veier. Man får kun fikset på eksisterende vei. Bare se i Vestfold. E18 der har de bygget i etapper i 24år? Eller E18 her i Østfold. 1km et år, og kanskje 2-3km neste år. Og nå stopper det helt opp i Akershus grensa. For de vil ikke bygge videre der enda. Har også snakket med en i statens vegvesen. Ovenfor Minnesund, E6 som ble bygget der. Der tok det 18-20mnd (om ikke mer, husker ikke helt. Men var iallefall lang tid) for å bli enig hvor veien skulle gå. Der var grunneier, Statens Vegvesen og NSB uenige. Noen skulle ha satt ned foten og sagt her skal veien gå og ferdig med det! Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2016 Er nesten utolig hvordan det går ann dette er jo egentlig helt utolig, både planlegging er jo så dårlig at dem som drev med vei skulle hatt et spark i baken. Nå bygges det mye vei i utlandet fortere en vi klare å legge grus, penger har vi nok av så E18 skulle ha vert ferdig for mange år siden. Er jo nesten at det norske folk skulle la være å betale flere bomringer, skulle nesten ha skrudd av skiltet på bilen så satte det på igjen etter å ha passert bompasseringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.