Gå til innhold

2004 Touran 1.9TDI - Elektronikkproblemer

Ranger emnet


GeirOve

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal prøve å forklare problemet og håper noen har vert borti det samme.

Det startet med at etter bilen var stoppet startet radiatorviftene å gå for fullt, motoren var ca 70c. Måtte koble fra batteriet for å stoppe dem. Dette var bare starten. Dagen etter når fruen kom hjem fra jobb og skulle sløkke den, gikk bilen selv om nøkkelen var ute. Måtte ta ut en sikring for å sløkke den.

Tok da en diagnose på den og den viste at det var feil på tenningslåsen. Ok, tenkte jeg, da er det bare å bytte den. Tenningslåsen ble byttet og det virket som om alt var ok, alt virket som det skulle. Neste dag var batteriet flatt. Ladet batteriet og koblet det til. Da kom tenningen på når jeg koblet til stømmen uten at nøkkelen var i tenningen. Problemet var ikke tenningslåsen. Snakket med vw verkstedet. De hadde ikke noen god forklaring.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at du har denne feilen.

 

01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 195

Har du gammelt batteri på bilen bytt det og sett inn nytt, og gjør rein jordledningen.

Ofte det er bare batteriet som er så dårlig at dette skjer, nytt batteri og slett alle feilkoder.

ofte dette går greit etter bytte.

At vifta går er sikkert defekt styreenhet på vifta di som sikkert er defekt.

Noe som ofte skjer med disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en med akkurat samme problem, skal sjekke det ut i morgen:

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=304084

 

"My buddy who's tech @ a BMW dealership was kind enough to spend a few hours diagnosing the problem and it turned out to be a fuse box that was soaked in water!! We also found a missing rubber seal that runs across the engine bay near the windshield.

He checked the ignition switch and it didn't seem to be malfunctioning, we unplugged the cable that goes from the switch to the module under the steering wheel and the lights would still come on without a signal from the switch. We then unplugged the module and did a hard reset with the battery and the lights still came on!! frown.gif

After that we started to look at the main power distribution relays that are on top of the accelerator and brake pedals and the didn't affect anything.

After a few hours he started to poke around the fuse box under the hood and started to take out one fuse at a time to see which one would get rid of the lights and it was fuse F28. He checked the voltage across it and it was fluctuation between 1~4V. We removed the top part of the fuse box and found lots of water.

We then disassembled the top of the fuse box which is composed of 4 layers of plastic trays and metal traces/pads. Found lots of water and little bit of corrosion. After we blew all of the water out and dried everything we put some dielectric grease near the edge of the plastic trays to help seal it and put everything back together and bam problem gone!!

I will be getting a new fuse box and a replace the missing rubber seal near the windshield which probably contributed to this issue."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet var vann i sikrinsboksen i motorrommet. Ligger et brett av 4 lag tror jeg det var med baner til de forskjellige kursene/sikringene. Disse banene lå meget tett, så er ikke rart det blir problemer når det kommer fukt inn der. Tok det ut, demonterte og tørket opp. Var litt eir der også noen plasser. Nå fungere alt som det skal. (bortsett fra airbaglampen som kom før dette problemet oppsto. Prøvd å resette feilkoden, men hjelper ikke)

 

20160208_175558_resized.jpg20160208_182130_resized.jpg20160208_180153_resized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet var vann i sikrinsboksen i motorrommet. Ligger brett av 4 lag tror jeg det var med baner til de forskjellige kursene/sikringene. Disse banene lå meget tett, så er ikke rart det blir problemer når det kommer fukt inn der. Tok det ut, demonterte og tørket opp. Var litt eir der også noen plasser.

 

20160208_175558_resized.jpg20160208_182130_resized.jpg20160208_180153_resized.jpg

Der har du nok det som hva problemet vann har ikke så mye å gjøre nedi der1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår