Gå til innhold

2001 Passat 2,5 TDI V6 starter ikke

Ranger emnet

jonnkul

Anbefalte innlegg

Jeg får Ikke start på bilen!

Som nevnt i emnetittel er det en 2,5 v6 TDi med 4-Motion og automat. Kamaksler, vippearmer å hele pakka er bytta samt dieselpumpe, regreim, dynamo, vannpumpe osv for ikke så lenge siden. Har byttet glødeplugger for 2 dager siden. Er nesten full tank på den, men ser at røret fra tanken som går fra dieselfilteret i motorrommet er så si tomt. Har tatt opp dekselet over fødepumpa i tanken og når jeg måler med instrument på kontakten med tenning på får jeg et veldig varierende resultat. Har prøvd å lufte den og ser da at det ikke kommer diesel frem til dysene. Har tenkt på om det kan være gløde eller dieselpumpe reléet som er gåent, men hvilke relé styrer dette? Hvem kontakt på pumpa i tanken starter pumpa?(er to kontakter på den, en med 2 poler og en med 4). Vasket bilen i vaskehall med underspyling dagen før den ikke ville starte. Kan det være at noe har fryst i rørene under bilen?

Hadde satt veldig stor pris på tips og råd/hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke retur-slanger fra dysene. Hvis de lekker, renner diesel tilbake til tanken. Trenger ikke være store lekkasjen, og det er heller ikke sikkert det kommer ut diesel, men at det kommer inn luft. Pumpa i tanken flytter diesel fra ene siden i tanken over til andre, siden du har et lav-punkt på venstre side. Ingen pumpe i tanken som sender diesel fremover. Nå vet ikke jeg hvordan du har luftet, men du kan alltids prøve å ta av tilførsel-slangen før den går inn på filteret, og se om du får diesel frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider