Gå til innhold

Kjølevæske-lekkasje

Ranger emnet


vwcountry

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå kryper jeg endelig til korset og spør etter hjelp...

 

Bilen det gjelder er en Audi A6, 2.5 TDI Quattro

 

Link til vognkortet på Statens Vegvesen sin nettside:

KLIKK HER

 

Det lekker kjølevæske fra bilen, og jeg finner ikke ut av det.

Første gangen jeg sjekket så var en av slangene sprukket. Det var greit nok, da byttet jeg bare slangen og trodde at det var det.

 

Men nå lekker den igjen!

Jeg stupte under panseret og håpet faktisk at det skulle være samme problemet, men nei.

Jeg prøvde å stramme klemmene jeg brukte for å bytte slangen, og det funket en stund. Da trodde jeg virkelig at det var det.

 

Så begynte det å tulle med meg igjen i går, og da jeg sjekket IGJEN var det ingenting unormalt!

Lokket på væsketanken var skrudd ordentlig på, klemmene satt godt fast og ingen slanger var sprukket eller sprøe. Og jeg dukket såpass langt nedi motorrommet at jeg kunne nå bakken under. Jeg kunne forresten ikke se noe kjølevæske på bakken under bilen så jeg konkluderte med at det kan ha skjedd mens bilen var i bevegelse.

 

Jeg er skikkelig lei av dette tullet, og føler egentlig for å kjøre bilen på skroten. Men jeg er villig til å gi den et par sjanser til, siden det antageligvis bare er jeg som er inkompetent eller at jeg tenker for avansert. Jeg er visst ganske kjent for å tenke for avansert og gjøre en liten oppgave til et stort prosjekt.

 

Noen som kan hjelpe?

 

 

Takk på forhånd! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har du sjekket kjølevæske flensen ? Min 1.8t aeb lakk kjølevæske når motoren var varm. Ikke nok til at det rant ut under, men nok til at ekspansjonstanken ble tømt ganske fort. Det viste seg at det var lekk i en flens. Vært å sjekke ut !

 

På min var det plastflensen ved tempraturmåleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår