Gå til innhold

Bilen drikker unormalt mye kjølevæke og motorolje!

Ranger emnet


HARKIZZ

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

 Kjøpte en bruktbil for 3 dager fra Finn(privat) og etterfylte motorolje på 1.5 L og 1 liter med kjølevæske, sjekket idag så ser jeg at kjølevæske(kansje 0.5L) har blitt mindre

og motorolje (på ca 0.4L) etter å ha kjørt ca 50km

 

Ble ikke opplyst om at bilen drikker unormalt mye kjølevæke og motorolje!

 og at bremseklossene må skiftes snart også.

 

Bil det gleder er Audi a6 2001 mod

 

Sendte meldig til gamle eier og han sier at  "Jeg visste ikke det, så det er en gammel bil"

 

 

Hva kan jeg gjøre vidre herifra ? kan jeg hevet bil kjøpe ?

 

 

 

Har lest at jeg kan kontake selger og fortelle han problemet og at han har 7 dager på seg å fikse problemene bilen har

hva om han ikke gjør det ? hva skal jeg gjøre da ?

 

Edit: kommer også knirke lyder  foran og bak når vi kjører over fartdumper.

 

Edit2: Snakket med gamle eier nå og han sier at det er bare å ringe forsikring og advoktar -.-

han holdt fast på at det var gammel bil og at det er vanlig feil på alle gamle biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offa..

 

Legg deg under motoren fremme der register er, rett innom multireima (viftereima) og lys opp med lommelykt.. olje lekasje?

I så fall skift pakning ved registerbytte.

 

liqui moly har olje. Husker ikke hva navnet, men den skal være grå på farge når den er ny. Bruk den og det kjem seg.Kan finne navnet i morgen kveld.

Bruk og 10-40 delsyntetisk på gammel bil

 

 

Oljepinne sort eller grå?

Kjølevann kun vann eller olje på toppen?

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår