Frk_Amatør Skrevet Mars 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2016 Noen som har opplevd at bakluken ikke virker lenger? Han jeg kjøpte bilen av sa at sjaførdøren alltid måtte være åpen for at bakluken kunne åpnes..er dette normalt? I løpet av vinteren har bakluken blitt tregere (låsen når jeg tar tak i håndtaket) og etter hvert virket bare nå og da... Nå er bakluken helt død... Er det låsekassen som er ødelagt siden det ikke lenger er noen lyd når jeg prøver å åpne bakluken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2016 Dette er ikke unormalt at mikrobryteren tar kvelden. Så bytter du den så løser seg nok det problemet. Men det er ikke normalt at døren din må stå åpen for å åpne bakluken, da ville jeg tatt en diagnose for å se hva som er feil. At du ikke får opp bakluken, når alle dører og bilen går så er det normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk_Amatør Skrevet Mars 9, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2016 Okei.. Er det like greit å bytte hele låsekassen eller er det unødvendig i første omgang, mon tro? Vet du hvor jeg får tak i mikrobryter? Får nok vurdere å ta diagnose... Hatt så mye merkelige småproblemer med denne bilen det året vi har hatt den at jeg begynner å få nok.. Bilen låser seg av seg selv til tider, en periode gikk alarmen plutselig - uansett om bilen var låst eller ikke...i tillegg til bakluken er dette de mest irriterende tingene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2016 Microbryteren kjøper du på møller. Ingen vits å kjøpe ny hendel om den virker som den skal. Om ikke kan du kjøpe komplett. Bilen skal låse seg selv om du låser opp og ikke setter nøkkelen i teningen så er det normalt, det kan ta mellom 20 sekunder og et minutt, er litt avhengig av hva bilen er programmert til? Og om du ikke har bytte batteriet ditt så kan det skape mye trøbbel/elektrisk feil på bilen. Om det begynner å bli slitt/dårlig og gammelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk_Amatør Skrevet Mars 9, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2016 Så det er normalt at den låser seg selv om man har åpnet en dør? Har ikke byttet batteri og det fungerer fint det som er der,men kan ha det i bakhodet. Da får jeg prøve å bytte mikrobryter og se om bakluken våkner til liv igjen hvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2016 Ja du får bytt den så tenker den våkner til live at og du får åpnet den igjen. Og det er nok helt normalt ja. Dette er på grunn av du kanskje har vert i bilen din og glømme og låse den, så gjør den jobben får deg, en liten tyveri forsikring på bilen...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg