Gå til innhold

Lik bil men ulik ET

Ranger emnet

Bergan

Anbefalte innlegg

Jeg har 2008, 143hk 2.0TDI sedan. 

Kanskje forskjellen ligger på bensin mot diesel? 

Fra ET47 til ET35 er ulovlig ja. Er som du sikkert vet maks lov til å forandre sporvidden med 15 på akslingen / 7.5 per side

EDIT: Ser på megahjul.no så har A4 B8 FWD ET39, mens A4 B8 (10-) med AWD/Quattro har ET46. Har du quattro?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en Audi A4 B5, 97 modell. Den har ET45 som originalt. Der satte jeg på ET35 felger (med 225/40 dekk). Gikk fint det og ser jo veldig bra ut. Felgene kom kant i kant med skjermen. Bilen var også senket (coilovers). 

Bilen ble litt mer "usikker" på dårlig vei, men det kan også være felgene/dekka sin feil. Hadde jo på billig dekk. 

145786114591637000_resized.jpg

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved teknisk kontroll: Uten at jeg vet det helt sikkert så vil jeg vel tro du får en mangellapp, x antall uker til å vise bilen på trafikkstasjonen med riktige felger. Ikke hørt om at noen har fått bøter for det enda, men møter du på den riktige idioten som i tillegg har en dårlig dag så skal du ikke se bort ifra at han klarer å skrive ut en bot til deg å. 

EU kontroll: Mangel, feil felger. Usikker på om det er 1 eller 2'er feil. 

Om bilen tar skade/blir mer slitt, usikker! 

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har lest riktig så er ET oppgitt i mm. Så ET35 stikker 7mm lengre ut enn ET42. 

1 tomme = 2.54cm /2 (begge veier).. Så det blir ikke det samme som ET35

Men nå er jeg langt utafor det jeg vet. Så rett meg hvis jeg tar feil. 

En plan B er å få godkjent ET35 felger til bilen. Kjøp felger med papirer, og ta en tur til trafikk stasjonen og få det godkjent i vognkort. Om det ikke ser helt ekstremt ut og hvis du har felg og dekk innafor skjermen så skal det være mulig å få det godkjent

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider