Gå til innhold

Bytte radiator på 1,4 classic

Ranger emnet

Torbo

Anbefalte innlegg

På 1,4 Fabiaen har jeg en svetting/minilekkasje i radiatoren. Jeg har prøvd å tette endelokket der hvor jeg kommer til, men jeg er ikek fornøyd. Denne bilen skal jeg ha lenge, så jeg vil ikke spare på noe, så jeg har kjøpt ny.

Jeg ser at jeg vil slite med den øverste festeskruen på venstre side av fronten (sett bakfra). 

Er det noen her som har gjort noe liknende? 

Må jeg virkelig ha av støtfangerne for å få ut lykta, eller for å komme til festeskruen?

Får jeg ut lykta, kommer jeg til skruen.

Jeg har også kjøpt ny ryggesensor - venstre side bak. Må jeg ha av fangeren der også?

Vil jo ikke slite meg ut i påsken..... Så jeg bli veldig glad om none kan gi meg gode tips her.

har fått mange gode tips her inne allerede...)

Men nå er det vel bare å pakke og dra...

sjekker tråden i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff uff, ta ut fronten! Det var voldsomt... Det er bare en skrue jeg ikke kommer til, og bare jeg fikk ut lykta på venstere side så hadde jeg kommet til... 

Å ta av fronten eller støtfangeren ser jeg for meg som et dagsverk. Jeg er ikke like rask som dagens ungdom...

Hadde jeg bare kunnet vrengt fram støtfangeren litt så hadde jeg kommet til. Det er bare en skrue det står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Radiatoren kom på. Jeg måtte demontere tverrvangen som panserlåsen sitter på. Deretter lykten og så klar bane for resten. Men det var trangt nok...

Litt treg lurting, men med diverse etterfyllinger roet nivået seg. Den måtte bli god og varm først slik at termostaten var åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider