Teot Skrevet Mars 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Motoren på min 1,6l VW passat 1998 fusker/hakker ved lavt turtall og høy belastning. Dette skjer ved turtall under 2000 rpm når jeg gir mye gass. I tillegg er det generelt lite futt i motoren når jeg skal akselerere, selv ved høye turtall. Må ofte gire ned til 4. gir fra 5. ved oppoverbakke på motorveien. Noen som har noen tips om hva som kan være feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Du kan begynne med en diagnose, å gjette seg frem til hva som er galt er vanskelig, da det kan være så mangt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teot Skrevet Mars 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Det er en bensinmotor, motorkode AHL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teot Skrevet Mars 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Jeg lurer på om det kan være noe med tenning/tenningstidspunkt ettersom det er så lite futt ved akselerasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Det kan være feil på tenning, lambda, LMM, dyser, bensintrykk, tett kat, feiljustert register osv osv. Det enkleste stedet å begynne er alltid en diagnose - etter at feilsymptomer har vært fremprovosert. http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teot Skrevet Mars 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Det skal jeg prøve, takk skal du ha! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg