Gå til innhold

Trimme 1.9 TDI AFN

Ranger emnet


FBerg

Anbefalte innlegg

En reprogrammering av ECU er ikke skadelig for motor men den økte effekten og momentet kan gå ut over clutch og girkasse.

Clutchen tåler alltid litt mer enn effekten i motor, og det er gjerne samme clutch som er brukt på flere forskjellige motorer.

(Ex: Audi A4 B8 har samme clutch på 2.0TDI med 120hk og 170hk, ikke på første gen. B8 men på senere 2012->)

En økning på rundt 30-40hk burde normalt sett ikke gi noen som helst problemer eller utfordringer, men hvis du kjører med tung henger og ligger på >2000rpm med full gass vil du omsider ta knekken på clutchen. Samme gjelder for tom bil, kjør på turtall og bruk effekten istedenfor momentet.

 

Har du manuell er det også, stortsett, ingen problem å øke effekten litt men har du derimot automat er det frarådet (og jeg fraråder på det sterkeste) å tune bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår