Gå til innhold

oljelys !

Ranger emnet

kao

Anbefalte innlegg

Originally posted by kao

den slukner før jeg starter den , den blinker en gang når jeg skrur på tenningen , kan noen prøve å forklare vor oljetrykkføleren står ?

det er to oljetrykkfølere. ein på filteret og ein på høgresida av motoren når du ser rett oppi den. den eine følaren er i funksjon opp til 0,8 bar (trur eg) og når den når det punktet så slår den andre inn. meiner eg at det var. du kan sjekke om dei funker ved å dra ut ledningen på følarane og starte bilen. da vil du høre ein helvetes høg pipelyd fra speedoen. veldig skremmanes når man ikkje veit kva den lyden er. den lyden er der for å indikera at motoren ikkje har oljetrykk.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

da vil du høre ein helvetes høg pipelyd fra speedoen. veldig skremmanes når man ikkje veit kva den lyden er. den lyden er der for å indikera at motoren ikkje har oljetrykk.

----------------

Denne lyden fikk jeg i fjor,da jeg kasta meg inn i en litt for skarp sving i over 100.. Bilen likte ikke slikt,vet enda ikke hvorfor,men lyden var der i under 2 sek,så forsvant den,jeg stoppa motoren og var redd for at det verste hadde skjedd,men neida,starta og gikk like fint igjen etterpå.. Hørte med en VAG mekaniker,og han sa at det alarmen gikk hvis motoren fikk feil oljetrykk,var ikke det at motoren ikke har oljetrykk?!

Hehe.. Det fine med denne alarmen er at den kutter strømmen til det den ikke har bruk for tror jeg,for da alarmen gikk,kutta den strømmen til anlegget og greier.. Sikkerhetsgreie slik at man skal høre det eller lignende??

Ekkel lyd er det vertfall!!

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ganske enkelt fordi når du kjører hardt i en sving så legger all olja seg i ene sia og oljepumpa får ikke sugd opp olje. Da mister du oljetrykk og switchen trigger den herlige lyden på 32alfa, sammen med litt rød blink. Skulle hett oral warning og, som i fly: -" Gear down, gear down!!" ;) Ingen fare i 2 sek, det skjer i harde svinger med litt lite olje i sumpa.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm , det er en ledning som er kuttet av som går inn på høyresiden av motoren (svart med rød stripe) , men det kommer ikke noe pipelyd av speedoet , lyset lyser som sagt et halvt sekund når jeg vrir på tenningen så slukner det uten at jeg starter den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare 1 ledning som skal til oljetrykksmåleren på høyresiden av motoren ?

så lurer jeg på en ting til , hva er det for noe som stikker ut bakom motoren under eksosmanifoilen ?

har nesten nettop kjøpt bilen å det er et He*****es ledningskaos

Lenke til kommentar
Del på andre sider