kao Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 heihallois skal oljelyse lyse når tenningen står på på en 16v 86 mod ? til meg så lyser det kanskje 1/4dels sekund så slåkkner d er dette rett ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Ja, den lyser når tenningen og motoren er av. Dette fordi oljepumpa ikke går rundt og lager null trykk. Straks du starter skal den slukne. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 den slukner før jeg starter den , den blinker en gang når jeg skrur på tenningen , kan noen prøve å forklare vor oljetrykkføleren står ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by kao den slukner før jeg starter den , den blinker en gang når jeg skrur på tenningen , kan noen prøve å forklare vor oljetrykkføleren står ? det er to oljetrykkfølere. ein på filteret og ein på høgresida av motoren når du ser rett oppi den. den eine følaren er i funksjon opp til 0,8 bar (trur eg) og når den når det punktet så slår den andre inn. meiner eg at det var. du kan sjekke om dei funker ved å dra ut ledningen på følarane og starte bilen. da vil du høre ein helvetes høg pipelyd fra speedoen. veldig skremmanes når man ikkje veit kva den lyden er. den lyden er der for å indikera at motoren ikkje har oljetrykk. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by jettamaster da vil du høre ein helvetes høg pipelyd fra speedoen. veldig skremmanes når man ikkje veit kva den lyden er. den lyden er der for å indikera at motoren ikkje har oljetrykk. Blir det ikke enda litt mer skremmende når du VET hva det er da....? ;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by jettamaster da vil du høre ein helvetes høg pipelyd fra speedoen. veldig skremmanes når man ikkje veit kva den lyden er. den lyden er der for å indikera at motoren ikkje har oljetrykk. ---------------- Denne lyden fikk jeg i fjor,da jeg kasta meg inn i en litt for skarp sving i over 100.. Bilen likte ikke slikt,vet enda ikke hvorfor,men lyden var der i under 2 sek,så forsvant den,jeg stoppa motoren og var redd for at det verste hadde skjedd,men neida,starta og gikk like fint igjen etterpå.. Hørte med en VAG mekaniker,og han sa at det alarmen gikk hvis motoren fikk feil oljetrykk,var ikke det at motoren ikke har oljetrykk?! Hehe.. Det fine med denne alarmen er at den kutter strømmen til det den ikke har bruk for tror jeg,for da alarmen gikk,kutta den strømmen til anlegget og greier.. Sikkerhetsgreie slik at man skal høre det eller lignende?? Ekkel lyd er det vertfall!! mvh Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Det skjer ganske enkelt fordi når du kjører hardt i en sving så legger all olja seg i ene sia og oljepumpa får ikke sugd opp olje. Da mister du oljetrykk og switchen trigger den herlige lyden på 32alfa, sammen med litt rød blink. Skulle hett oral warning og, som i fly: -" Gear down, gear down!!" ;) Ingen fare i 2 sek, det skjer i harde svinger med litt lite olje i sumpa. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 hmm , det er en ledning som er kuttet av som går inn på høyresiden av motoren (svart med rød stripe) , men det kommer ikke noe pipelyd av speedoet , lyset lyser som sagt et halvt sekund når jeg vrir på tenningen så slukner det uten at jeg starter den . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Er det bare 1 ledning som skal til oljetrykksmåleren på høyresiden av motoren ? så lurer jeg på en ting til , hva er det for noe som stikker ut bakom motoren under eksosmanifoilen ? har nesten nettop kjøpt bilen å det er et He*****es ledningskaos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 bilen min bruker litt olje - bruker å fylle på 1 dl hver 200 mil eller noe. Hvis jeg glemmer dette og bilen bruker seg tom for olje - får jeg alarmen da? Eller kommer denne alarmen kun når man har olje og trykket forsvinner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Dette er kun oljetrykksmåler! Har ingen ting med oljenivå å gjøre.. Hvis bilen din bruker så mye olje så tror jeg du skal stikke på et verksted med den,for å finne ut hva som feiler,hvis du ikke allerede vet det? Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 1 dl på 200 mil er vel ikke mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 1 dl på 200 mil er ingenting!!! Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Sorry da.. Min bruker nemlig ikke en dråpe.. Har aldri måtte etterfylle noe,og tar som regel oljebytte ved hver 15k,helsyntetisk.. Men men .. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Bare så det er sagt, en motor SKAL bruke olje! Det er enkel fysikk! Hvis nivået ikke forandrer seg, da kommer det bensin eller vann i olja! Men forbruket er da totalt forskjellig fra motor til motor! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg