Gå til innhold

VW Passat 08 2.0 tdi DSG risting?

Ranger emnet

B3NDER

Anbefalte innlegg

Hei har en vw passat 08 2.0 tdi dsg som plutselig har bestemt seg for og riste vel og merke kun når den er varm og kjører i 50++ noen som har tips? merk at dette skjer kun når den er varm og kjører 50+ km/t

tenker om det feil med balansen i hjula ville dette skjedd hele tiden? ikke bare nå jeg har kjørt ett stykke og den er blitt normal kjøre temp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du har separasjon i dekk som kun merkes når dekket er blitt varmt, men ellers ville det for meg vært nærliggende å sjekket hjuloppheng, drivaksler, gir- og motorfester.

Har du nylig byttet hjul og dette har dukket opp i ettertid eller har det vært det selv før hjulbyttet? Har du ikke byttet hjul enda foreslår jeg at du starter der.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bytte hjul til sommer i morgen men de hjula jeg har nå funket greit i vinter men for 1 uke siden da jeg hadde en lenger kjøre tur og nesten var hjemme startet en ekstrem risting 

stoppet og sjekket hjul om de satt og spente litt rundt. så ingen ting eller kjjente ingen ting feil ratte flaksa alle veier og hele bilen ristet. kan det være så simpelt som hjula? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være så simpelt som hjula, derfor det lønner seg å sjekke med andre hjul først, men ikke ha alt for store forhåpninger, det er sjeldent separasjon på personbildekk, men det skjer innimellom.

Når du først jekker opp alle hjul, kjenn etter slakk kl. 9 og 3, da for slakk i styrestag og 12 og 6 etter slakk i hjullager.

Ta gjerne ett brekkjern og kjenn etter slakk i bærearmsinnfestinger og bærekuler samtidig. 

Er vibrasjonen turtallsuavhengig og følger kun fart? Forsvinner den/blir den sterkere ved akselerasjon eller hard bremsing?

Noen forandring ved sving?

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider