Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet

ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

• Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det gikk jææææævlig bra:D Heeelt perfekt, fikk ingen feil. Stod bare "veldig bra!" på lappen....:D

Var hjemme etter oppkjøring ved 4 tida, nå har jeg kjørt omtrent 200km med min bil, pluss litt med bruttern sin...:D:D::D:D: helt syyyykt digg med lappen....

Var dritnervøs før oppkjøringa men med en gang jeg satt meg i bilen gikk det helt over....

grattis :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

gammel tråd.

Men endelig er det snart min tur!

27.oktober er det oppkjøring, var heldig som fikk denne datoen, er egentlig fullbokket fram til 16-17.november!

Men fikk tak i en avbestilling!

Er litt små nærvøs allerede:spin

Flere tips å komme med? enn de som allerede er i denne tården.

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder vel å forberede seg bra, lese/bla igjennom boka en del ganger. og ta forskjellige tester på internett. Fikk 10 feil første gangen jeg prøvde, men da fikk jeg ikke øvd noe på internett. På fredag prøvde jeg igjen, og da ble det 3 feil, den gangen hadde jeg øvd meg på internett også:) ( http://www.teoriproven.no )

Ta deg god tid og les nøye igjennom spørsmålene, og spør deg selv hva oppgaven egentlig spørr etter.

Å bruke hue er også en viktig faktor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyller 22 okt. en søndag så håper på den 23ende.

Angående teorien så synes jeg den var enkel,bestod med 4 av 7 feil. Tok ikke no teori kurs og lånte ei bok fra 1997 som jeg leste grundig 4 ganger.

Bursdag på samme dagen som deg gitt, typisk at det er på en søndag da!

Du burde sjappe deg å bestille oppkjøring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Får jeg dra opp denne igjen da eller?

Jeg bestod :D Fytte så letta jeg ble. Tok 5 sett med bilder på den bildemaskina fordi jeg ikke greide lavær å smile (Ikke lov å vise tenna på bildet).

Tiden gikk fort da, og det var ganske enkelt synes jeg. Kom og satte meg i BMW'en, så sa hun jeg skulle bare følge etter hva hun sa, høyre venstre osv. Så ble det stille, så spurte jeg henne om jeg ikke skulle få tekniske spørsmål da. Så sa hun; "Joda, jeg pleier og vanligvis og droppe det, men siden du sier det så. Hvor lang vandrelengde skal du ha på bremsepedalen?" Jeg svarte jo bare 2/3, rai rai. "Ja, da kjører vi" Fortsatte hun da, allright.

Greia fortsatte med og kjøre, jeg belaga meg på 60 minutter med kjøring da. Fulgte jo ei grei rute, først et felt med høyreregler, derretter i byen. Så fortsatte vi på landeveien og tilbake på biltilsynet. Kjøreturen tok den nette tid av 25 minutter.

"Førerprøven er bestått", sa hun bare, nesten datamaskin hu dama der. Så nå erre ut på veien og kjøre forsvarlig. Holde på lappen lengst mulig :P

Tips til dere som skal ta prøven er som sagt tidligere; Ta det med ro, ikke overse ting. Og ikke vær FOR passiv, flere har strøket på å ikke vise sensoren hva de kan i trafikken. Nervøsiteten går over straks man har satt seg i førerstolen, og kommer tilbake igjen når hun sier dere skal tilbake på Trafikkstasjonen :)

Ha en NYDELIG dag folkens!

Sveinung

Bil kommer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...