Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet

ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

• Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk lappen får 2 uker siden. har blitt stoppa 4 ganger (av sivil) aldrig vært noe annet enn at jeg så ung ut. jo forresten fikk 2.900kr i bot og en prikk første kvelden... så mitt råd til ferske sjåfører er å se hvilken bil du har bak deg før du kjører så fort at bakhjulet letter i svingen, (Det var det jeg gjorde).

se etter ford mondeo, volvo v50 og nissan x-trail. kan bli dyrt.

får min del var jeg heldig som ikke mista lappen. var vel kanskje flink til å prate for meg??

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å bestille meg kjøretimer rett etter nyttår,da jeg blir 18 i midten av juli,greit å få alt klart til da.

Finnes det andre muligheter enn å ta en og en kjøretime,vil helst blir ferdig med det meste så fort som mulig?

Fikk høre at det var noe slags kurs som tok 2 uker,oppkjøring,teori,kjøretimer og alt,til en bestemt sum.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært rundt en bil mer enn en gang så klarer du det tekniske spmet. Det vanskeligste spmet jeg har hørt om er hvordan man skjekker om bilen bremser likt på begge sider. Og svaret var at man kjører og bremser, og ser om bilen trekker til en side.

Ikke sikker på 2'er feil, men da jeg tok lappen for 3 år siden var vel det stryk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod. Meget bra kjørt stod det på lappen.. Teknisk spørsmål jeg fikk var, sjekk vinduspussere og forklar hvordan man ser at de er dårlige. Ellers kjørte jeg opp på majorstua, frogner, sinsen, carlberner, bjerke, osv.. Fikk en vanskelig rute sa sensor.. Men gikk kjempe fint :)

Bare ta det heelt med ro, husk blinklys, dødvinkel, og kjør rolig. Da går alt fint.. Viktig å huske på som jeg erfarte er å lese fotgjengere veldig, spesielt barn. Kjør forsiktig hvis du kjører forbi lastebiler/busser som står parkert på små veier, det kan komme folk ut osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod. Meget bra kjørt stod det på lappen.. Teknisk spørsmål jeg fikk var' date=' sjekk vinduspussere og forklar hvordan man ser at de er dårlige. Ellers kjørte jeg opp på majorstua, frogner, sinsen, carlberner, bjerke, osv.. Fikk en vanskelig rute sa sensor.. Men gikk kjempe fint :)

Bare ta det heelt med ro, husk blinklys, dødvinkel, og kjør rolig. Da går alt fint.. Viktig å huske på som jeg erfarte er å lese fotgjengere veldig, spesielt barn. Kjør forsiktig hvis du kjører forbi lastebiler/busser som står parkert på små veier, det kan komme folk ut osv..[/quote']

Kossen gikk det på det tekniske spm da?

så viss mann bomme alvårlig på det så består man viss kjøringa e bra altså?

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider