ford1 Skrevet April 22, 2016 Rapporter Share Skrevet April 22, 2016 Min Sportage 2001 mod. Bensin, er lite samarbeidsvillig for tiden. Får diagnose på "feiltenning sylinder 1" Har skiftet plugger, pluggledninger og coiler - Men samme problem/diagnosefeil. Tenkte derfor å "gå løs på" drivstofflinja. Skiftet bensinfilter i dag, noe som viste seg å være nødvendig da det gamle filteret inneholdt en brun væske som knapt nok luktet bensin (Kanskje jeg nå skal tappe av bensintanken for å forsikre meg om at det er ren bensin der.) Videre tenkte jeg å ta fatt på innsprøytningventilene, noe som ser ut for å være en "større" jobb. Noen som kan komme med gode forslag til feilretting. Ser det er forskjell på innsprøytningventilene i forhold til hvilken sylinder de skal stå i. (Hvorfor vet jeg ikke.) Det er vel også mulig å teste innsprøytningventilene - men hvordan ? Dette hadde jo hvert en fordel før en event. må kjøper nye. Er jeg inne på rett vei for å løse problemet ? Og/eller er det andre ting jeg bør se på ? Bilen ble EU-godkjent Oktober 2015, men ikke verd å legge ut store kostnader på da det vil bli for dyrt ved neste EU-kontroll. Vil derfor prøve å ordne dette selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 23, 2016 Rapporter Share Skrevet April 23, 2016 Jeg feilsøkte på en 2004 Ford Fusion i forrige uke. Den kom opp med missfire sylinder 4. P0304? Husker ikke helt. Slo opp feilen på maskinen min og den kom med et forslag med å sjekke for falsk luft på innsug siden. "Kunden" sjekket det og det viser seg at slange klemmene fra luftfilter boksen til innsuget var ødelagte. Hadde "hoppet av". Så kunden skulle kjøpe nye slange klemmer og bytte. Ikke hørt hvordan det gikk enda. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford1 Skrevet April 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2016 Takk for godt innspill. Skal sjekke dette i dag. Er slangen og slangeklemmene i orden må det vel være tett nok vil jeg tro. Vet ikke hvor mye/lite falsk luft som kan forårsake slike problemer, men det blir jo aldri brukt noen form for tetningsmidler ved montering av denne slangen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford1 Skrevet April 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2016 Har nå sjekket luft-tilførsel slange fra luftfilter til innsuget som ser ut til å være tett og fint. Tror ikke det kommer falsk luft der i alle fall. Har også tømt bensintanken og silt bensinen, ca 30 liter hvorav 4-5 dl bunnfall/vann ble fangsten. (Ikke antydning til rust i bunnfaller.) Fortsatt samme problem med feiltenning på sylinder 1. (P0301) Regner med jeg må gå videre og begynne med innsprøytningsventilene Noen som har kunnskap/peiling på slikt ? Eller er det andre ting jeg bør se på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford1 Skrevet April 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2016 Fant tilfeldigvis sprekk i liten vakumslange mellom innsug motor og torpedovegg i går. Skiftet denne og det hjalp betraktelig, men fortsatt "ubetydelig" ujevn gange. (TKarlsen var jo inne på noe her ) Etter prøvetur med flere stopp/start gikk bilen rimelig fint helt til jeg kom opp i 60-65 km/t. Da fikk jeg motorlyset på og følgende feilkoder: P0301 og P0171 P P0171 er vel luftmassesensoren - men hva er "P0171 P" ??? Tenkte jeg skulle rengjøre luftmassesensoren, men med hvilket rengjøringsmiddel ? Dette er jo ganske delikate saker som en bør være forsiktig med. Vurderer å bruke elektronikkrengjøring. Noen som har forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.