opel astra Skrevet April 25, 2016 Rapporter Share Skrevet April 25, 2016 Har oppdaget lekkasje på servo pumpen. Er på tur så får ikke fikset det nå. Men har biltema bra olje til å etter fylle med? Står og må ha olje før den går tom. Eller er ikke den brukende. Eneste som er her nå er biltema og en bensinstasjon.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 25, 2016 Rapporter Share Skrevet April 25, 2016 Det beste er vel Pentosin CHF 11S eller 202. Biltema har en servoolje som heter CHF, denne kan du nok bruke, men når lekkasjen er fikset så må systemet flushes og ny servoolje fylles på. For all del ikke fyll på rød servo eller hydraulikkolje! Som tommelfingerregel, er den ikke grønn så kan du ikke bruke den ;) http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Hydraulik--og-Transmisjonsolje/Servoolje-CHF-2000028148/ Har skrevet litt om VAG og servoolje i innlegg 76 i tråden under http://www.bilforumet.no/topic/250177-28q-liten-prosjekttrad/page-6 opel astra reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2016 Da kjøper jeg den nå. Så kommer jeg meg hjem. Ska fikse lekkasjen i morgen også flushe den. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 25, 2016 Rapporter Share Skrevet April 25, 2016 Ville satset på Pentosin CHF 11S når du flusher og fyller på nytt. Er det de brukte frem til ca 2005. Tipper det står G 002 000 på servotanken, hvilket betyr mineralsk servoolje :) opel astra reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2016 Da er lekkasjen fikset, anlegget flushest. Jeg har byttet reimen og pumpen. Så nå er alt i gjorden ingen lekkasjer lenger. Brukte på Pentosin CHF 11S . Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg