Gå til innhold

Gt-r Angst!

Ranger emnet


kaizer

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har vært lykkelig eier av en gt-r i ca. 8 mnd. som jeg har mod.'et litt:

szweeer cooler + 2,5"eksos + filter + dump.

 

Er kongefornøyd med bilen, og den har fungert uten problemer til nå.

Jeg har lest det meste av det som er å oppdrive av info. om bilen, men jeg blir jo bare mer og mer bekymret over at ting og tang skal ryke. Først er det girkassen så er det fordelingskasser og stempler som brenner seg fordi en ikke har byttet bensinfilter.

 

Jeg bytter oljer på 5000km. og kjører med 1,1bar. ingen nappstart ingen banekjøring.

 

Selvfølgelig er det en bil som får kjørt seg "litt" av og til, for man kjøper ikke en gt-r for å loffe rundt, men jeg har ikke råd til ras på verken girkasse eller noen andre vitale deler.

 

Er det ubegrunnet angst?, eller er det noen som kan komme med info om hva som må/bør skiftes, eller holdes under oppsyn på disse bilene slik at nattesøvnen min blir bedre.

 

 

:eek:

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra at jeg ikke er alene med det der :)

Hører alltid en "ny" ulyd fra motor eller girkasse, kjører ganske hardt med bilen,men har ikke hatt noe annet problem enn bremsene(kalipperene).

 

Har bytta bensinfilter å skifter olje med samme intervall som du, men grøsser hver gang jeg hører en ørliten lyd som ikke har vært der før.Men hver gang jeg foretar noe drastisk tenker jeg, banken har penger......

 

mhv

Puff

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kaizer

Hei!

 

Har vært lykkelig eier av en gt-r i ca. 8 mnd. som jeg har mod.'et litt:

szweeer cooler + 2,5"eksos + filter + dump.

 

Er kongefornøyd med bilen, og den har fungert uten problemer til nå.

Jeg har lest det meste av det som er å oppdrive av info. om bilen, men jeg blir jo bare mer og mer bekymret over at ting og tang skal ryke. Først er det girkassen så er det fordelingskasser og stempler som brenner seg fordi en ikke har byttet bensinfilter.

 

Jeg bytter oljer på 5000km. og kjører med 1,1bar. ingen nappstart ingen banekjøring.

 

Selvfølgelig er det en bil som får kjørt seg "litt" av og til, for man kjøper ikke en gt-r for å loffe rundt, men jeg har ikke råd til ras på verken girkasse eller noen andre vitale deler.

 

Er det ubegrunnet angst?, eller er det noen som kan komme med info om hva som må/bør skiftes, eller holdes under oppsyn på disse bilene slik at nattesøvnen min blir bedre.

 

 

:eek:

 

Hei.

 

Dette hørtes ut som "skoleeksempelet" på bra GT-R eierskap.

 

Sov godt hele natten, mens vi med 1,7 bar er ute å sladder på tørr asfalt. Det er ikke tanken på at noe kan gå istykker som gjør at vi ikke sover. Bare det at det ikke går å lukke øynene når man er full av adrenalin... wee:cocain:

 

God natt...

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Hei.

 

Dette hørtes ut som "skoleeksempelet" på bra GT-R eierskap.

 

Sov godt hele natten, mens vi med 1,7 bar er ute å sladder på tørr asfalt. Det er ikke tanken på at noe kan gå istykker som gjør at vi ikke sover. Bare det at det ikke går å lukke øynene når man er full av adrenalin... wee:cocain:

 

God natt...

 

Hva har du gjort med motor for å kunne kjøre 1,7 da?

 

Hva er intervallet for skifting av registerreim? 80 000 km?

 

Noen som vet?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å stille opp trykket på min, har måler til 1.5 bar, kjørte fint ut den. Var vel sikkert en 1.7 bar. Men hvor bra det da er for bilen vet jeg ikke. Clutchen min ble ikke så lykkelig over det stuntet :D

 

Noe som bør byttes hvis jeg skal kjøre på det til daglig?

Var ganske morsomt :D

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Mazdafun.

Act clutch skulle vist være gromt.

Har snakket med en som har omp clutch, den fungerer og ganske bra, men den er litt dyrere.

 

Tror prisene ligger mellom 3000-6000 kr. Mye velge i :D

 

Noen som kan fortelle meg hvor mye senking jeg kan ha med 17" felger?

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Hør med Mazdafun.

Act clutch skulle vist være gromt.

Har snakket med en som har omp clutch, den fungerer og ganske bra, men den er litt dyrere.

 

Tror prisene ligger mellom 3000-6000 kr. Mye velge i :D

 

Noen som kan fortelle meg hvor mye senking jeg kan ha med 17" felger?

 

Og hvilket senkesett en anbefaler til disse bilene!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach 35mm sett er ganske rimelig og ganske kurrant til disse bilene, men mer vet jeg ikke. Har ikke hatt tid sjekket så mye enda.

Er ikke noe fagmann innen senking, men har hørt mye bra om eibach.....

 

Gtr er til for å trimmes :D Er ikke så mye dyrere med deler til denne en en vanlig mazda. Kjøpte bensinfilter for en stund siden, 280 kr tror jeg jeg betalte..... Bremseklosser var vel en 4-500 kr....men drivverk er dyyyyyrt.....Så lenge det er vanlige slitedeler er prisen ok.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår