pek65 Skrevet April 27, 2016 Rapporter Share Skrevet April 27, 2016 Hei! Har en 1.9 TDI som stopper etter kort tid. Hvis den har stått over natta vil den etter at jeg har startet den stoppe etter 3-5 min. Det er det samme om den står på tomgang (ca 5 min)eller om jeg begynner å kjøre (ca 3 min) Jeg må da kinne lenge før den starter og da vil den gå greit. Virker som om dieselen renner tilbake til tanken. Mistenker også at jeg har problemer med en av pumpedysene, kan dette ha noe sammenheng? Er det mange forskjellige modeller av dysene? Må kammen demonteres for å bytte dyse? Ble mange spørsmål dette. Per Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 27, 2016 Rapporter Share Skrevet April 27, 2016 Har du tatt diagnose fin ting å begynne med.. Om dysene er defekt så vil det komme en del røyk. Hvor lenge siden er det du byttet dieselfilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet April 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2016 Har ikke tatt diagnose men den sviver ikke alltid like bra på den ene sylinderen. Filter er jeg ikke sikker på når ble byttet, vil prøve å bytte det i dag pek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet April 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2016 Hei Takk for svar. Skal bytte filter I dag. Bilen har vært inne til diagnose og feilen de da fikk var "miss fire cyl 2" Han husket ikke nummeret på feilen. pek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet April 28, 2016 Rapporter Share Skrevet April 28, 2016 16686/P0302/000770 - Cylinder 2 Misfire Detected Possible Causes Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Special Notes This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet April 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2016 Byttet diesel filter I dag så I ml orgel finner jeg ut om det hjalp. pek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet April 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2016 Det hjalp desverre ikke med nytt filter. Tror jeg kommer til å bytte dyse nr 2. Kan få brukt dyse fra motor som er gått 160.000 toppen er defekt. Hva må jeg passe på er det mange modeller? Trenger man noe spesialverktøy for å skifte dyse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 30, 2016 Rapporter Share Skrevet April 30, 2016 Så lenge det er fra samme motor så passer den. Men husk at motoren. Skal være kald før du begynner vent noen timer minst 4-5 timer før bytte. Så er det bare å skru den ut og sette inn ny. denne er fin å bruke.. http://www.kermatdi.com/tdi-injector-slide-hammer-puller-ve/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet April 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2016 Hei Sjekket diesel filter da bilen ikke ville starte i dag. Kunne fylle på 2.5-3 dl diesel på filteret før det var fult??? Tror det er mere enn en feil på denne bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 30, 2016 Rapporter Share Skrevet April 30, 2016 Det lekker en del diesel ned i sylinderen og igjennom dysene, og slipper luft inn i systemet. Så lenge du har defekt dyse. Så renner det nok en del diesel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet Mai 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2016 Hei! Fikk I dag tilbud på fire brukte dyser fra kolisjons skadet bil 600kr. Dette er en 131 Hk, vil det skape problemer? Feilmeldinger? Har ikke funnet noen til 116 Hk enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2016 Dem blir litt stor til motoren din. Men drar du og chiper bilen din etter bytte, så vil det kunne gå greit dette. Og du vil få en stor merkbar forskjell på draget på bilen din etter på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet Mai 11, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2016 Er det noen som vet klaringen på vippearm / dyse ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pek65 Skrevet Mai 11, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2016 Fant det nå 180grader med slakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg