Gå til innhold

Hvordan går 2.3 10V motoren?5 syl

Ranger emnet

KTM-Racing

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer på åssen en 2.3 10V motor går..

Skal sette inn en 2.3 i min Audi 2.0 90

Har 115 hk nå med 5 syl 88 modell,den har gått 250000

Den som skal settes inn er en på 136 hk med 5 syl 92 modell,den har gått 130000.

Vil jeg merke mye?

Er dette merkbar effekt?

Audi 90 2.0E 88

KTM EXC 250 2002

www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by one

20V'n har vel 170HK eller noe å den da... :D

Chip på 2.3 10V er ikke det penger i dass da? får vel bare usle 10HK eller noe... merkes det no særlig?

Stage 3 chip på 10v gir deg kanskje 4hk og litt mer dreimoment...

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by one

Chip på 2.3 10V er ikke det penger i dass da? får vel bare usle 10HK eller noe... merkes det no særlig?

Chip på sugemotorer er som hovedregel far beyond "bortkastet". Får du hele 10 hester er du ekstremt heldig, og motoren må ha gått uendelig magert fra før. For de 5000 (?) kronene denne good-for-nothing-chippen koster får du et grenrør (som som regel faktisk gir mere effekt), eventuelt legg det dobbelte på bordet og hent en original turbomotor.

Stage 3 chip på 10v gir deg kanskje 4hk og litt mer dreimoment...

Vadå "Stage 3"? Fra hvem? Hvor mye bedre er denne enn "Stage 2"? Og er det sant at med "Stage 4" får man 40 hester og bedre drag på damene?

Beklager eventuell sarkasme som kunne ha sneket seg inn. Er bare lei av å forklare folk gang på gang på gang at sugemotor-trim er svinedyrt og at det ikke finnes EN ENESTE snarvei til mye effekt i en sugemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by one

Nå er det ikke jeg som har satt på chippen, men den skal ifølge proffesjonelle øke effekten med 17 hk.

Den har blitt satt i av proffesjonelle og dem sa til forige eieren at den økte med 17 hk.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider