Audi4lifee Skrevet Mai 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2016 Hei. har en scirocco 2009 1.4 tsi som motor lampa lyser og bilen bruker mye drivstoff og drar dårlig. har tatt bildet av feilkodene. er det en cam føler som kødder? noen som veit? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 5, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2016 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16400/P0016/000022 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18725/P2293/008851 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 5, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2016 I verste fall så er det feil timing på registerkjedet. Om jeg husker riktig, så har det vært en del problemer med det på de motorene der. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mai 5, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2016 ja. tok av dekselet og kjede var løst. hørtes løst ut før jeg tok det av... æsj.. Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mai 18, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2016 nå har jeg bytta kjede og alt funker som det skal :) men lurte bare på en ting : det er 2 multireim på den bilen. en som driver dynamo ac og vannpumpa også er det en liten reim litt lengre bak som driver kompressoren. skal den lille reima gå rundt hele tida? eller er det sånn at den kun går rundt når komprossoren slår inn? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 18, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2016 Den går rundt når kompressoren går. Eller ac er koblet inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mai 18, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2016 pleier den å slå inn da man kjører f.esk? kan noen ganger høre at den slår inn når jeg rygger f.eks og gir på litt samtidig/ ruser mens jeg rygger Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 18, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2016 Den står på så lenge du ikke slår den av. Du må trykke inn econ får å slå den av. Er ikke sikker på vilken panel du har da , det er litt forskjellig på bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mai 22, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 så econ må være på for at kompressoren skal koble inn ig jobbe sammen med turboen? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 22, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 Ac har ikke noe med turboen og gjøre. Men når du trykker på knappen så stopper du. Ac kompressoren og sparer motoren energi eller du tar ikke noe ut av den. Ac er et heilt egen del på bilen heilt uavhengig av turbo og kjølevæske på bilen. Det vil si når du slår av kompressoren, så har du ikke riktig så mye kaldt luft inn i bilen. Som da den går.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mai 22, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 nå forstår jeg ikke helt det du mener.. ble litt forvirra.. på den bilen så er det både turbo og kompressor.. altså twincharger. som skrevet over så ser jeg ikke reima til komprossoren går rundt.. altså den lille reima som driver vannpumpa og komprossoren. du snakka om en econ knapp som du sa at hvis jeg slår den av/på så reagerer kompressoren. uvhengig av om den er på eller ikke. kunne ikke se noe spesielt slitasje på den magnetiske clutchen som kobler inn og får kompressoren rundt Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 22, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 Så reima går ikke rundt på kompressoren og på hjulet. Stått det heilt stille? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mai 22, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 ja den lille reima bak vannpumpa går ikke rundt.. kan ikke huske at det gikk rundt eller ikke.. så aldri. hører ikke noe kompressor lyd heller.. bilen går helt vanlig liksom som om det skulle være vanlig sugemotor. var litt mer drag i den før Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mai 22, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 kanskje den magnetiske clutchen er slitt? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 22, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 Du har en tynn ledning som går fra kompressoren. Der sitter det som regel en grønn kobling se om det kommer strøm på den. Er mulig det er clutchen som er dårlig/defekt på kompressoren. Har du gass på anlegget på klimaet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.