oHm3n Skrevet Mai 18, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2016 Hei! Jeg har, som flere andre passat-eiere trøbbel med EBP-en. I den anledning har jeg to spørsmål. 1) Jeg sliter med å få koblet B-connectoren(kontakten) mellom EBP-motoren og ledningsnettet på en ordentlig måte. Jeg får kontakt, men klipset du vipper opp når du tar kontakten fra hverandre kommer ikke langt nok inn til å låse seg og jeg kan dermed bare dra kontakten fra hverandre. Litt flaut å spørre om noe så banalt, men jeg har prøvd alt fra makt, lirking og å hjelpe kontakten sammen med en flat skrutrekker. Ingen ting hjelper. Noen som har opplevd det samme? 2) Jeg forstår at det varierer litt om om disse EBP-motorene har 6 eller 12 kanter på tannhjulet. Jeg har en 07 passat 2.0TDI 4motion. Er det noen som vet hvilke versjon av stemplet jeg har? Såvidt jeg har funnet ut har versjonen med 6 og 12 kanter de samme delenummer. Når jeg søker på nett får jeg i alle fall treff på begge typer når jeg søker på nummeret jeg har lest av original-delen. Setter stor pris på eventuelle tips :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oHm3n Skrevet Juni 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2016 Heisann! Ingen som har erfaringer her? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oHm3n Skrevet Juni 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2016 Hei! Jeg skrudde av EPB-motoren. Den var kun festet med 2 skruer, så det gikk ganske lett. Motoren som sitter på min 2.0TDI 4motion stasjonsvogn har 12 kanter. Da jeg fikk den ut så jeg at motoren hadde sprukket i underkant. Tannhjulet i kaliperen ser litt rustent ut, men jeg får satse på at det er ok. Hvis ikke må jeg vel bytte den også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2016 Er som regel det som tar knekken på motorene, at de sprekker og vann kommer inn. Enda verre til vinteren med saltvann og is som sprenger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oHm3n Skrevet Juni 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2016 Hei! Nå har jeg fått nye motorer og skal igang med å bytte. Har diagnoseverktøy og regner med at jeg må bruke dette for å sette opp den nye EPB-motoren? Erstatningsdelen står neppe i samme posisjon som den jeg bytter ut? Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg har lest skrekkhistorier om ødelagte ECUs osv og kjenner jeg har litt nerver. Skrujobben er jo banal... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Juni 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2016 Det er bare å deaktivere før arbeid og aktivere med diagnose igjen etter jobben er gjort, da kalibrerer den seg. Har aldri hatt noe spesielt problemer med det, bare pump ut stempelet (bremsepedalen) før du aktiverer EPB igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.