KooPa TropA Skrevet Mai 22, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 Hei. Jeg har akkurat kjøpt en Golf 4. Den stod på stålfelger med slitte dekk, så jeg kjøpte et sett brukte alufelger med dekk. Det jeg ikke tenkte på var å få med bolter. Boltene jeg har er så godt som uten kon og se omtrent slik ut: De passet greit nok i felgen, men jeg hadde noen M12-bolter liggende (Golf4 bruker M14) med 60graders kon, og de gikk lenger ned i felgen og stikker lenger ut bak. Er rimelig lenge siden jeg har hatt bil med hjulbolter, så ble litt usikker. Hvis jeg må kjøpe hjulbolter, hvor lange skal de være og er det med 60graders kon? Så det var noe som het kulekon også. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 22, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 De skal stikke ca. 12-14mm ut av felgen ved anleggsflaten. Om du skal ha radie eller kon må du finne ut av ved å se hva det er i felgene fra før. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 22, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2016 Om du er usikker så gjør som meg. Ta med felgen ned til din lokale dekk og felg senter. Be om 20 nye hjulbolter. Si du er usikker på str og type, men at du har felgen bak i bilen. De sjekker for deg og gir deg nye og riktige bolter.. Jeg ga 15kr stk for mine (300kr totalt) Bwana reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Mai 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2016 Det løste seg, jeg fant riktige bolter på loftet. Tydeligvis noe som har ligget der lenge. Det var bolter med 60 graders kon jeg trengte. Husket også på å legge 5 av de andre ved reservehjulet i tilfelle punktering. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg