Gå til innhold

Gassen kutter.

Ranger emnet

Paxom

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har en caddy 01 eller 02 modell.  Den har begynt og "kutte" gasspådraget. Den går da kun på tomgang men ca 2 rpm høyere enn normalt. 

Om jeg skrur den av og på går den på normal tomgang igjen å jeg kan kjøre videre, men kan kun kjøre 10 sekunder til 5 minutter til dette skjer igjen. Jo lenger jeg står med bilen skrudd av jo lenger kan jeg kjøre. Dette begynner ikke før etter en stund, en god 10-15 min etter at den har fått normal temp på motor. 

Kan virke som det er en forandring i ett eller annet, som at den rister litt ekstra når jeg ruser den mellom 2300 rpm og 3000 rpm. 

Klarer virkelig ikke finne ut av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe unormal røyk ved oppstart, eks blå og hakker litt før den har godt litt?

Er det så at den er normalt og kutter under kjøring, slår av teninga så går den normalt.

Eller er den sånn fra start av og ikke vil noe.

Det kan verre noen av ventilene til vakuum/turbo som ikke er heilt på stell.

Har du tatt diagnose på bien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt merke til noe unormal eksos. Bilen går i for seg greit, som den har gjort hele tiden  Mistenker du toppen?

Den går som normalt en god stund, også en liten stund etter den har fått normal temp før den etterhvert helt uten noen forvarsel eller symptomer bare kutter og så legger den seg på tomgang. Eneste jeg merker anderledes med den da er at den ligger på ca 1200 rpm mot ca 900 rpm før dette skjer. 

Så skrur jeg den av og på, gjerne i fart også så kan jeg fortsette litt til før det skjer igjen. 

Jo flere ganger det skjer jo kortere får jeg kjørt før det skjer igjen. 

Det er ingen turbo på denne. 

Jeg prøver og finne ut litt på egenhånd nå i påvente av diagnose. Får ikke gjort det før til helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kun tid til selve diagnosen i dag, hektiske dager. 

Fikk slettet feilkodene jo. Tror du det kan være nok?

Skal ta en runde med dette på søndag. 

Ditt forslag er og begynne med kabelen? Hvilken kabel?

Evt temp føler og gass føleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider