Martinj Skrevet Mai 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2016 Hei, For en stund siden begynte motoren å hakke VELDIG med kjøring, og etter et par minutter stoppet motoren. Når jeg prøvde å starte den gikk bare motoren rundt, og det hørtes ut som det ikke var noen tenning. Fikk tauet bilen hjem da. Litt etter prøvde jeg igjen å starte bilen, og da funket det. Bilen startet, men stoppet etter ca 5 sekunder på tomgang. Når jeg starter bilen og holder ca 1500rpm dør ikke motoren ut, men turtallet faller litt ca hvert 5 sekund. Sjekket feilkoder: - 18010: Var tom for strøm på batteri en stund. - 17978 - 00670 - 16507 Slettet feilkodene og startet bilen igjen. Samme feil, og nå får jeg ikke opp noen feilkoder. Ellers er det oljelekkasje fra oljefilteret/oljefilterhuset, hører at drivstoffpumpa går, ikke byttet noe deler eller feilsøkt noe særlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2016 Er det gammelt batteri på bilen denne feilkoden. 17978 kommer av startsperre men har sikkert løst seg etter du fikk start. Som ikke kommuniserte med Enigne Control unit 00670 Throttle position sensor g 127 defekt eller ikke nok strøm. Kontroller strøm jording. 16507 samme som over sjekk kabler eller defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martinj Skrevet Juni 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2016 Jeg får ikke opp feilkoder på noen ting lengre, kan vel ikke være de sensorene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 2, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2016 Får du ingen feilkoder når du kjører med apparatet på bilen. Om du slår av og på teningen? Er bilen fortsatt tullete mulig feilmeldingen e borte og ikke er der lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martinj Skrevet Juni 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2016 Samme feil, men nå får jeg ikke opp noen feilkoder. Kan godt hende feilkodene jeg leste har vært der lenge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 2, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2016 Men har du sjekket ut om det kommer strøm eller jording på kablene til fra sensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg