Gå til innhold

hjullager øydelagt?

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

begynnte å skifta lageret i kveld. brukte 7 timer for å få av lageret og få på det nye. og forsatt så er eg ikkje ferdig. halve lageret henger igjen på nav'et. bare jalla.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tok ein kjøretur igår. lyden var der forsatt men den er der bare av og til. no har eg tenkt å skifta begge bak og høra om lyden blir vekke da.

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringer den tråden her opp igjen jeg, for golfen min bråker litt nå. Fine kalonk kalonk-lyder som nevnt tidligere her, de varierer med hastigheten og mest når jeg bremser. Kommer fra høyre forhjul, og er borte når jeg svinger mot venstre. Ser dere har nevnt hjullager og drivledd, noen som vet sikkert?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde kalon kalonk lyder fra min og men det var at mutteren på drivknuta på venstre sida hadde løsna. forsvant når eg stramma den opp.

vist lyden forsvinner når du svinger til venster så er det mest sannsynlighet at det er høgre hjullager som har tatt kvelden.

har tenkt å skifta begge mine no igjen. lyden blei analeis når eg skifta høgre forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist det er driv knuter som er gåen så er det å gi full sving på bilen og høre etter knaste lyder. høre det ut som at det blir snust små stenin når du svinger så er det ein eller to driv knuter som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere sier at slitt Hjul lager er så farlig å kjøre med og folk får kjøreforbud av mekanikerne sine osv. Hvorfor er det da bare 1'er feil for slitt hjullager på Eu Kontroll?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Hvis dere sier at slitt Hjul lager er så farlig å kjøre med og folk får kjøreforbud av mekanikerne sine osv. Hvorfor er det da bare 1'er feil for slitt hjullager på Eu Kontroll?

Du får vel ikke kjøreforbud før du har fått 3'er feil?

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat ringte meg å spurte om jeg kunne hjelpe han på søndag - når jeg kom frem å begynte å åpne var halvparten av kulene i lageret borte ...

Og da var vel lageret 3 mnd gammelt. Moralen blir - bruk hjullager fett i hjullagrer - ikke vanlig grease :)

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider