jettamaster Skrevet April 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 begynnte å skifta lageret i kveld. brukte 7 timer for å få av lageret og få på det nye. og forsatt så er eg ikkje ferdig. halve lageret henger igjen på nav'et. bare jalla. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Hadde samme problemet på min. Da jeg svingte til høyre ble lyden borte. Måtte skifte hjullageret ja... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 tok ein kjøretur igår. lyden var der forsatt men den er der bare av og til. no har eg tenkt å skifta begge bak og høra om lyden blir vekke da. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Bringer den tråden her opp igjen jeg, for golfen min bråker litt nå. Fine kalonk kalonk-lyder som nevnt tidligere her, de varierer med hastigheten og mest når jeg bremser. Kommer fra høyre forhjul, og er borte når jeg svinger mot venstre. Ser dere har nevnt hjullager og drivledd, noen som vet sikkert? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 hadde kalon kalonk lyder fra min og men det var at mutteren på drivknuta på venstre sida hadde løsna. forsvant når eg stramma den opp. vist lyden forsvinner når du svinger til venster så er det mest sannsynlighet at det er høgre hjullager som har tatt kvelden. har tenkt å skifta begge mine no igjen. lyden blei analeis når eg skifta høgre forran. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 vist det er driv knuter som er gåen så er det å gi full sving på bilen og høre etter knaste lyder. høre det ut som at det blir snust små stenin når du svinger så er det ein eller to driv knuter som har tatt kvelden. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Hvis dere sier at slitt Hjul lager er så farlig å kjøre med og folk får kjøreforbud av mekanikerne sine osv. Hvorfor er det da bare 1'er feil for slitt hjullager på Eu Kontroll? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 det er 2'er feil. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Originally posted by SpeedWell det er 2'er feil. Hehe:) oki.. husket feil.. så på EU lappen nå.. var Slakk i hjullager jeg mente:) hehe Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Feil på hjullager burde jo ikke tilsi at det bare lager en kalunklyd en gang per omdreining? Burde kanskje forklart det med en gang men.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cereal Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Originally posted by AXi0N Hvis dere sier at slitt Hjul lager er så farlig å kjøre med og folk får kjøreforbud av mekanikerne sine osv. Hvorfor er det da bare 1'er feil for slitt hjullager på Eu Kontroll? Du får vel ikke kjøreforbud før du har fått 3'er feil? Siter 98- Subaru Impreza GT x - 95- Volvo 850 T5 x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 En kammerat ringte meg å spurte om jeg kunne hjelpe han på søndag - når jeg kom frem å begynte å åpne var halvparten av kulene i lageret borte ... Og da var vel lageret 3 mnd gammelt. Moralen blir - bruk hjullager fett i hjullagrer - ikke vanlig grease :) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Noen som kan si meg hvordan man strammer ett slakt hjulager bak på en Golf? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Tar av beskyttelses hetten - drar ut splinten , tar av blokeringeg. Å teiter til mutteren til slarken er borte ( ikke overteit ) måten å vite hvor mye du skal teite finnes mange løsninger på .. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Teit til hjulet begynner å gå treigt rundt. PS! Ta av brekket. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg