Gå til innhold

No instrument lights / Starting problem - GOLF 1.9 TDI 2005

Ranger emnet

VWGOLF4-MOTION

Anbefalte innlegg

Det er gjort på verksted med riktig vag COM osv. Det er nettopp det, målte og det kommer ikke strøm til tenningen. Men fortsatt så starter den jo så må være noe kontakt i alla fall.

Når jeg undersøker litt nærmere så fungerer ikke all annen elektronikk som det skal heller. Fjernlys funker bare i blant, samme med vindusviskere. Vindusheiser går bare en av gangen og da veldig nappete. Så er tydelig at strømmen ikke blir tilstrekkelig bak i kupén, men starteren og vifta etc får nok strøm.

Har demontert og sjekket i, under og rundt batteri holderen og sikringsboksen i motor rommet nå, samt plukket ut ECU og sjekket jordingen jeg fant til denne og jordingene rundt sikringsboksen i motorrommet.

Skal få en tekniker til å se på den nå, håper han finner ut noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp. Ja fant det diagramet for noen dager siden som jeg fikk mye bruk for i dag. Jeg fikk hjelp av en dyktig tekniker som målte både her og der og gikk over alt av sikringer og releer igjen.

Tror vi klarte å lokalisere problemet, målte 12 volt inn til ''steering control modul''/''bryter kombi modul'' på ratt-stangen festet under tenningslåsen. Ignition switch er koblet via denne, og siden det ikke er strøm frem dit men frem til modulen burde jo dette være et godt forsøk å bytte den?

Nevnte comfort kontroll modulen (den sitter bak hanskerommet på MK5 til forskjell for under gulvteppet på tidligere modeller?) for teknikeren siden du nevnte det som en mulig feilkilde, men han rakk ikke å se på det. Skal prøve å se nærmere på den i morgen. smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider