Gå til innhold

Ved kontroll

Ranger emnet

Ole-H

Anbefalte innlegg

Lurer på en liten ting...

Jeg har nå sotet vinduene forran. Hvis jeg da blir stoppet i kontroll og rekker og sveive ned rutene føre dem ser det. Kan jeg da nekte og sveive dem opp igjen hvis dem ber meg om det. Og heller si at dem får sende meg på visnig?

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutene er ikke sotet orginalt, men sotet hos et firma som legger på film.... Skal da klare og sveive ned begge rutene, begynner med en gang jeg ser dem, hehe :D Trur jeg kommer til og prøve meg på og nekte, men skulle gjerne ha vist om jeg har lov til det...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HellBound

åå.. Men ruter på f.eks nyere biler har jo orginalt sota bakruter? (varebiler osv) Eller tar eg helt feil nå, er det bare sot film det også? Trodde ikke det..

de er tonede... altså, 'filmen' ligger mellom glassene...

alt utenpå eller innenfor glassruter er ulovlig (på frontruta og siderutene frami).

bakruter skal ha en viss lysgjennomstrøming, men det er ikke mye.. vet ikke hva poenget er men.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er fullt lovlig å sette på utvendige klister/emblem etc på dører, panser, bagasjelokk og så videre. Det er derimot ikke lov å montere klister i front eller sidevindu som hindrer sikten. Det henvises til alle de bilene en møter ute på veien med bred dekorstripe klistret i øvre kant av frontrute, type ”fy-søren-så-kuuuul-jeg-er-racingteam”. Dette er helt ulovlig, det skal være ren rute. Det samme gjelder soting av frontrute og sideruter fremme (foran B-stolpen) utover det som kommer originalt fra fabrikken. Det vil si at hvis din bil er/kan leveres med ekstra soting i øvre del av frontrute, så kan dette godkjennes med henvisning til at dette er originalt levert fra fabrikk."

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan blir dette på EU kontroll, kan jeg komme uten siderutene på kontrollen? På forrige bil hadde jeg en knust takluke, men ble ikke noen mangler siden det gitt som om den var "oppe". Kan det da gjøres med vindene at jeg har vinduene "nede"?

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakrute og sideruter bak (bak B-stolpen) kan du sote så mye du vil!! De kan sotes med spray eller film, males med bengalakk eller hva du nå måtte ønske. Siderutene foran og frontruten er ikke lovlig å ha sotet, med mindre det er fabrikksotete ruter. Jeg mener å ha hørt at man har lov til å ha klistremerke øverst i frontruta så lenge den ikke dekker mer enn en viss prosent av ruta (lurer på om det var 30%)...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider