Gå til innhold

2 år gammel Amarok, 26.000 km, reperasjon for kr. 55.000. avvist som reklamasjon.

Ranger emnet


Arild62

Anbefalte innlegg

Andre som har opplevd å bli avvist garantiansvar av Møller? Har inne en 2014 Amarok, km 26.000 km som har vibrasjon i bilen ved løsing, spesielt ved rygging. De demonterte clutch og satte opp ny, men problemet var fortsatt tilstede. Byttet hele pakka med svinghjul og lager.

Pris kr. 28.000. Påstår at den gamle cluthen var ''svidd'. noe den ikke var iflg takstmann som besiktiget bilen. Så begynte de å feilsøke vider bakover. Fant da treghet i kryss i mellomaksling.

Ny bestilt og montert. i tillegg er det røket 2 gummimetall fester, et på motor og et på gearkasse.

Disse er det vist lang leveringstid på. Bilen har nå vært inne 14 dager. Kan fort gå en uke til.

Avvist reklamasjon pga påstand om forskjellig mønsterdybde dekk foran og bak. Bilen tåler ikke å kjøres på tørre asfalterte veier med 4 WD innkobblet. Hele pakka kommer på kr. 55.000.

Er dette mulig at sånt kan skje på en bil med så lav alder og km og i tillegg så vender Møller deg ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er betydelig forskjell i rulleomkrets foran og bak har Møller sitt på det rene. Kjøring med 4x4 på tørt underlag med forskjellig mønsterdybde (markant) eller forskjellig rulleomkrets vil ødelegge 4x4 systemet da akslingene helst ikke vil gå med samme hastighet og det bryter. Står uttrykkelig beskrevet i instruksjonsbok.

 

Har du kjørt med 4x4 innkoblet på asfalt sommerstid?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt bilen og ved testing av 4 WD så hang den ca. 1 km før den slapp av igjen. Å kjøre en slik bil med 4 WD på tørr asfalt er nesten ikke mulig, da den føles som om den slites i stykker om du prøver å svinge. Men å kjøre på beine veier for test bør den tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sporenstreks tatt det med vedkommende/forhandleren du kjøpte den av. Hvis det er samme sted du kjøpte den hvor verkstedet nekter å dekke rep. så er det bare å få forbrukerrådet på banen å heve kjøpet. Her har det blitt solgt et bil med feil/defekter, og da skal du ihht. forbrukerkjøpsloven gjøres oppmerksom på dette.

 

At den 4x4 henger ved utkobling er ikke uvanlig. Må normalt sett gå av og på gassen en gang eller to litt hardt før den kobler ut. Var slik med min forrige bil også (Ny Isuzu).

Ja, den tåler fint kjøring rett frem, såfremst dekk dim. er lik F/B. Er den brytinga mellom akslene som du kjente som tar knekken på drivverket.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerrådet er allerede kontaktet. Samme med NAF advokat. Har fått utlevert de påståtte defekte delene og levert de inn til NAF for bedømmelse. Takstmannens bedømmelse av clutch var at den var normalt slitt og ikke behøvde byttes. Likevel har Møller gjort dette og forlanger nå betaling for dette. Min erfaring med Møller i slike reklamasjonssaker er at de hele tiden prøver å få kunden til å tro at det er brukerfeil. Virker på meg som at deres policy er at her har kunden ALDRI RETT.

 

Har samme sort bil som jobb bil og har kjørt denne over 70.000 km. Har aldri likt 4 WD systemet på disse bilene. Den henger også

ved utkobling av 4WD, da spesielt ifra 4 WD lav til 4 WD høy. Kan løsne med et kjempesmell. Høres ut som en slegge som slår mot drivverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good! Oppdater oss gjerne, håper det løser seg for deg!

 

Jeg har hatt mange VAG biler og ditto med nybilgaranti, har aldri opplevd noe som helst problem ved reklamasjon hos Møller.

Har hørt mye om 4x4 systemet til Amarok'en og det er ikke mye positivt. Hvis den henger fra lavserie til høy så er det noe treghet i transferkassa. Husk at du heller ikke bør stå på bremsen når du kobler ut/inn, hvis du slipper opp bremsen gjør du det lettere for ventilene og flytte på drev/akslinger.

 

4x4 systemet til Amarok er det samme konseptet du finner i Isuzu D-Max, Toyota HiLux, Ford Ranger etc. men kvaliteten er nok så som så.. Ihverfall på de første årsmodellene.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår