Gå til innhold

Feilkoder Passat 2,0 benisin 2002

Ranger emnet

BMW Pelle

Anbefalte innlegg

Takk for linkene, men ble ikke så mye klokere enn da jeg googlet kodene tidligere i dag.

Trodde at poenget med feilkode avlesning var å finne ut feilen ikke bare å få ei lang liste med mulige feil, er det slik på VW biler ???

Har selv kjørt diagnose på BMW`n jeg har, der får en faktisk vite hva som feiler bilen .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS kode : DTC 01  18256 Abs sentralen enten mistet kontakten/kodingen til sentralen. kan prøve og restarte den med å legge inn ny kode. Eller så er den snart til å ta kvelden og må byttes.

Normalt så er det den svarte Bosch enheten som er blir dårlig.

16556 sjekk alle vakuum slangene på motoren, og se om det kommer falskluft rundt luftfilterboksen. her kan det verre lmm som har tatt kvelden.

Har du kn filter på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet luftfilter( Standard luftfilter )  for å se om dette hjalp, renset også LMM med sensor rens, var da bra 2 kjøreturer før det kom tilbake.

Får gå over å sjekke vacumslanger og lignede å se om der er noe feil der.

Har 2 Passater nå men en diesel og en bensin, så det går vel ikke an å byttelåne LMM for å se om det hjelper ??

Takk for tipsene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis ikke da det er tre forskjellig lmm til bensin.

Det er litt forskjellig fra diesel og bensin.

Du må bare se på delenummeret på begge men regner med at det ikke er likt-

Om den ble bra etter du byttet til original luftfilter, så har du sikkert tatt livet av lmm noe som igjen henger sammen med maf.

Har nok kommet en del dritt og sikkert olje inn i lmm.

Dette er best å teste med vag com.

Om du ikke har det, når du skal teste vakuum slanger så er det greit å verre to. en holder gassen og en sjekker slanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ut å sjekket nå, ikke noe skruer, så jeg brukte litt makt, og da løsnet det, er trykket ned på en tapp på hvert hjørne.

Det som var det beste var at det først jeg så var en helt flisete vacumslange, så da spørs det om feilkoden forsvinner i løpet av helgen også :)

Tenkte jeg kunne dele bilde av dette her, men hva må jeg gjøre for å få laste opp bilde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på den nye slangen her gjør underverk, har fått skiftet den i dag, den ny ble festet opp med strips siden den gamle hadde flere hull etter slitasje pga gnissing mot andre motordeler den kom borti på sin vei smile.gif

Men får ikke testet den på vei før til uka, står på piggdekk enda ......

post-149293-0-56405500-1465671296_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider