Cronos Skrevet Juni 11, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2016 Har nettopp hatt en VW Polo '94 på PPK. Får den tilbake med endel 2-ere (og ingen 1-ere...). Bl.a. får jeg på 4.1.3 Hovedlykter - brytere : "Betjeningsinnretningen virker ikke tilfredsstillende. Defekt" . Hvilket er det reneste vås. Denne bryteren fungerer og har alltid fungert, men dette er en tilårskommen bil, og den gang den ble produsert var det slik disse bryterne var. Det er slik at denne bryteren må stå i en viss stilling for at lysene skal lyse. Jeg tror det er en ung mekaniker som er født etter at slike brytere var vanlige som har vurdert denne. Den er LAGET sånn, og er ikke defekt. I tillegg får jeg 4.2.2 Park-/bak-/markeringslys - brytere : "Bryterens funksjon samsvarer ikke med kravene". Vel, bilen er fortsatt LAGET slik. Den var typegodkjent av Vegvesenet (eller hvem det nå er) da den kom på veien i '94. Ingenting er endret siden da. Skal man måtte rive ut bryteren, og sette inn noe annet uorginalt for at dette skal bli godkjent?! Da er verden rar. 4.4.3 Blink- og nødsignallys - samsvar med kravene : "Lykten, farge på lyset [...] er ikke i samsvar med kravene". Hva betyr dette? Hva gjør jeg med dette? Hva synes dere om dette? Bilen er slik den ble laget av VW for straks over 20 år siden. Den var godkjent da. Finnes det noen mulighet til å være uenig i dette? Bytte ut originale brytere i bilen høres ut som det reneste sprøyt for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 11, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2016 Regner med at de to øverste punktene her henger sammen og at det er automatiske kjørelys denne fullstendig inkompetente kontrolløren sikter til? Isåfall er det bare vås og helt på trynet å sette feil på, det er intet lovverk som sier at automatiske kjørelys er påbudt!! Nederste punkt sier at det er feil farge på en av bilens 6 blinklys/ikke blinker oransje. Enten feil farge på glasset eller klar pære istedenfor oransje. Jeg ville tatt en (krass) telefon til dette ubrukelige verkstedet og sagt at hvis dere ikke sender inn en ny, godkjent kontroll vil jeg bestride denne til SVV. Hadde også nektet å betale for etterkontrollen hvis de skal ha bilen ned på verkstedet. Hvis de nekter dette tar du kontroll med SVV og sier du vil bestride en PKK. Du blir da kaldt inn til en av SVV sine stasjoner og hvis bilen da blir godkjent skal verkstedet som tok den opprinnelige kontrollen refundere beløpet. (Merk: Fiks det blinklyset først, hvis det er utenfor kravet..) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2016 Er det selve lysbryteren du snakker om? Slik at du selv må skru den over for og få på nærlys? Som vil si at du ikke har automatiske kjørelys? Er vel ikke verre enn å snakke med verksmesteren uten at det må lages et voldsomt nummer ut av det med vegvesenet og hele pakka. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Juni 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2016 Jeg ville gått til NAF med dette. Først en testestasjon. Men klaget først. Det høres ut som du har hatt med en amatør å gjøre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.