tabbe Skrevet Juni 13, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2016 Hei. Jeg har et stort problem. Igår kjørte jeg med min Land Rover discovery 4, 2011 modell, diesel. Plutselig hørtes det ut som trykkluftbor i motorrommet. Etter 3-4 sekunder stoppet bilen og den var umulig å starte. Det kom litt olje ut under bilen foran Bilen ble levert på verksted og de sier det ser alvorlig ut. Snakket om at motor kanskje måtte byttes. 200-300.000. Noen som har noen tanker om hva som er galt? Er også ekstremt bekymret for om jeg kan ha feilfylt bensin og at det er årsaken. Jeg fylt tanken i igår formiddag og kjørte ca 2 mil før bilen stoppet. Det var ca 4 liter diesel på tanken da jeg fylte. Hvis jeg har fylt feil kan det få så store konsekvenser? Hilsen bekymret disco eier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 13, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2016 2-300 tusen for å bytte motor??? Er den laget av gull. Om det lekker ut olje, så kan det hende det er hull i blokka di. Når peilet du olja sist? Om du har fylt bensin, så burde motoren bare ha stoppet, ikke havarert. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tabbe Skrevet Juni 13, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2016 Ja, de sier så. Ikke peilet olje på en stund, men ingen varsellamper har lyst. Bilen har fulgt alle servicer. Kun gått 75.000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 13, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2016 Trykkluftsbor etterfulgt av stopp... Høres ikke bra ut! Første tanke er egentlig røket reg.reim, men det virker usannsynlig på en såpass ny bil som er gått lite. Kan ha skjedd litt av hvert, knekt ventil, røket kryssbolt på stempel, knekt råde, knekt kam/løftere ol. Vanskelig å si for sikkert, men hvis det samtidig har begynt å lekke olje er det nok skjedd noe inni motor. Få fatt på hva som er skjedd, hvis det er noe i blokk/bunndel som har tatt kvelden er byttemotor det enkleste og billigste. Sjekk da på nettet etter motorer fra UK, går en del LR på veien der. Værste som skjer ved feilfylling av bensin er defekt høytrykkspumpe og dyser. Ingen skulle umiddelbart hørt ut som et trykkluftbor og bråstoppet. Du ville kjent det gradvis og den ville gått dårligere og dårligere. Ville heller ikke endt med oljelekkasje. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tabbe Skrevet Juni 13, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2016 Takk for svar. Ble litt berolighet på at det da kanskje ikke er selvforskyldt. Blir spennende å høre dommen fra motorpool i morgen. Krysser fingrene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 13, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2016 Post gjerne dommen her også. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg