Ole-H Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Som topic sier så lurer jeg på åssen man tar ut og setter inn ruter. Har rutene bak i en 3 dørs golf II som jeg skulle hatt ut og inn igjen.. Vanskelig? Også har jeg jo seff. stygg krom list også. Har følelsen av at denne kan bli vanskelig og få pressen inn igjen, eller tar jeg feil? Hadde vært fint med en liten guide ;) På forhånd takk! Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by Ole-H Som topic sier så lurer jeg på åssen man tar ut og setter inn ruter. Har rutene bak i en 3 dørs golf II som jeg skulle hatt ut og inn igjen.. Vanskelig? Også har jeg jo seff. stygg krom list også. Har følelsen av at denne kan bli vanskelig og få pressen inn igjen, eller tar jeg feil? Hadde vært fint med en liten guide ;) På forhånd takk! Når jeg hadde ut rutene på Golf II så brettet jeg bare ned pakningen og brettet den rundt kanten med fingertuppene på innsiden av ruten. Når du har fått løsnet en del av ruta, så er det bare å dra resten forsiktig utover... de tåler faktisk mer enn man tror. Kromlisten vipper du ut med en skrutrekker og drar forsiktig av uten å få knekk på den. Når du skal ha den på er det bare å presse den på plass i pakningen igjen, etter at ruta er montert. Montering av rute: Sett den i sporet nederst. Få noen til å presse løst på ruten mens du "vrir" pakningen på plass inne i bilen. Du får litt såre fingertupper etterhvert, men jobben er ganske enkel ;) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Kan ikke holde på sånn....... Ta en nylon tråd som er tynn.Fest den inni sporet i lista/pakningen så endene møtes på midten.Knyt en liten løkke.Smølr inn lista med zalo. Sett ruta inn og dytt forsiktig samtidig som du drar tauet ut likksom. Krøkkete forklart,men det er sånn de proffe gjør det.Skifter lett en front rute på 5 min Lykke til Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 du har 2 typer. OM de er limt.... så glem det. da trenger du spesiell kniv. den skjæres ut og du risikerer å sprenge ruta i filler. desuttene er det mye jobb med å fjerne all sikaflex lim når du skal sette den tilbake.. Har du sånn gummi pakning som ruta sitter fast i. Så kan dere være 2 stk. Få en kompis til å stå på utsiden og holde ruta. mens DU f.eks. fra innsiden kan skyve ut vinduet. enklest er om du er i sokkelessene, og trykker ut ruta med beina. får mere kraft og mer kontrollert dytt. Skal du ha den tilbake inn igjen. Så setter du pakningen PÅ ruta, i det ene sporet. så vil du se at det andre sporet der pakningen skal sitte i selve karossen, der surrer du tau som er ca 5-8mm tykkelse inn i sporet rundt HELE ruta! Der etter setter du den spisseste delen av ruta inn i rammen, og mens kompisen din dytter ruta på plass, så trekker du ut tauet igjen fra sporet. slik utvider du "veggen" på pakningen som da gjør at den faller på sin rette plass i rammen på bilen.. veldig enkelt... SLiter du med å finne ut av det send meg en PM, så kan jeg gjerne ta bilder og forklare. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 ok, nå skla jeg prøve å forklare her.. Se nøye på tegningen jeg har laget! dette må dere være 2 man til! Hvis du ser på gummi listen du har. så vil du se at det er 2 spor. en på innsiden og en på utsiden av listen. Den på innsiden skal vinduet ditt sitte i. den på utsiden skal i karoseriet. Sett nå lista på plass på glasset ditt, deretter finner du et tau med ca 1.5-2.0m lengde. helt ikke tykkere enn lillefingeren din. dette tauet skal du da sette i sporet på utsiden, den delen som skal på karossen. STart i den spisse enden av vinduet. pkt1, og surre rundt hele vinduet til du er på punkt1 igjen. la ca 20cm av begge ender bli til overs. Det du gjør nå er at DU sitter på innsiden i bilen din. mens en kompis av deg står på utsiden. Dere skal no haden delen av tauet til over inn i bilen slik at du kan dra i det! sett den spisseste delen av vinduet ned i sporet på karossen først. altså PKT1. og tilpasser vinduet for resten av listen. Deretter får du kompisen din til å dytte vinduet så hardt inn mot deg at du ser listen krenke inn over karossen. deretter trekker du forsiktig ut tauer fra pkt1 til 4, til du ser at hele listen er utvidet over karossen, og lista sitter nå på plass. DU må førge for at kompisen din dytter vinduet der tauet hopper ut av listen. dere skal på en måte tvinge lista over karossen, akkurat som et brekkgjern, eller skrutrekker. Dette er veldig enkelt. bare bruk huet og tenk logisk!! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet April 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2004 Takker takker! :D Skjønner det, men bare litt redd for å ikke få det inn igjen, hehe... da står jeg der liksom. Men skal da klare det . Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg