Gå til innhold

DSG girkasse med "slitent utløserlager lyd"

Ranger emnet

Grev1

Anbefalte innlegg

Hei,

Når girkassa står i P eller N lager girkassa en lyd som ligner veldig på lyden som oppstår når utløserlager er slitt.

Lyden forsvinner med en gang jeg setter girkassa i D, S eller R.

Noen som har vært borti lignende.

Det gjelder en 6 trinns kasse.

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er 2007 modell. Straks gått 300k. Svinghjulet har blitt bytta 2 ganger siste året.

Første gang (april 2015) ble det visstnok satt inn feil svinghjul (!). Kjørte til august/september ( ca 15k) før det begynte å lage noen voldsomme raklelyder, verre en før jeg bytta. Fikk bytta på reklamasjon selvfølgelig.

Har vel kjørt ca 20k siden da.

Er litt kjipt om det er svinghjulet igjen, men det kan vel ikke være så mye annet. Det blir jo reklamasjonssak, men er fortsatt kjipt.

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Da syns jeg det er rart hvis det skulle være svinghjulet, men har de dreti på draget en gang kan de gjøre det igjen. Ta bilen til verkstedet og opplys dem om dette og be de ta en titt. 

(Jeg vil fortsatt ha en filmsnutt hvis mulig 1-winking.gif )

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der høres ikke ut som svinghjul. Usikker på om det er tradisjonelt utløserlager på disse da det er flere lameller. 

For å være ærlig så har jeg ingen gode forslag, men lyden minner veldig om utløserlager. Snakk med verkstedet som gjorde jobben og hør hva de sier.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider