dr.enos.pork Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Satt på med den på et dragrace stevne i fyresdal for lenge lenge siden jeg.. Gikk helt greit men synes å huske at han ikke dro den helt ut. Den er forøvrig bygget på et cadillac chassi Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Så Il Tempo Gigante i Fjærland i Sogn og Fjordane (av alle plasser i verden...) for noen år siden. Husker brølet av motoren i det Caprino him self ga flatt av gårde bortover riksveien!!!!!!! Prata også litt med han om bilen, uten att jeg husker hva jeg sa.. Det var en annen gutt som lurte på om han kunne kjøpe'n. Ivo Caprino spurte hvor mye han hadde: "18 000", sa'n. "Det er ikke nok til ene bakhjulet en gang!", svarte'n. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Outrage Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Il tempo gigante er bare genial. Så den i hunderfossen for en god tid siden. Fyy faen for ei rå kjerre:P Siter På bil jakt [86] Utslitt bruksbil ala riskoker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Sitat fra http://www.caprino.no: "Fullskala-modellen er i sin helhet bygd i Caprino Filmcenters studio på Snarøya. Arbeidet tok ca. ett år. Biltilsynet hadde bare en bemerkning da bilen var ferdig: bukseseler var ikke godkjent som sikkerhetsbelte. Det kostet en formue å bygge den." Il Tempo Gigante er bygd på chassis fra en 1966 Cadillac ambulanse ;) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Il Tempo Gigante er helt rå :D Filmen er bare kuul..den må jeg se på nytt snart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Motoren er visst på 550 hk. De hadde tidligere en motor på ca 2xx hk, men en eller annen bilsport-dude syns det var for puslete til den bilen, og skaffa dem skikkelige saker.. noen som har noe mer?:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Var på besøk hos mannen som bygde bilen. Ermano etterellerannet.. 75 år gammal kar, klarer så vidt å prate men biler holder han på med enda, i en gammal love... der dreiv han på med bredding av detomaso pantera og komplett bygging av en sigarbil... sånn 30talls sak.. han bygger bilen etter bilder fra ei avis fra 30 tallet eller noe.. haha.. for en kongekul fyr. Her snakker vi å hamre ut runde hjulbuer for hånd osv osv osv. Sitter det ikke en illsint V12 i gigante da? Sto hvertfall det på en plakat han hadde på verkstedet sitt :D Det sto at motoren kunne varve ca 11.000 omdr ;) Men om det er sant vet jeg jo ikke da. Hvertfall.. moro fyr det er verdt å besøke :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by oddi Motoren er visst på 550 hk. De hadde tidligere en motor på ca 2xx hk, men en eller annen bilsport-dude syns det var for puslete til den bilen, og skaffa dem skikkelige saker.. noen som har noe mer?:) mvh oddi Han "bilsport-duden" var ingen ringere enn Niki Lauda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Sjefsbil. Ingen over, ingen ved siden. Hadde vært noe å hatt den bilen der gitt. Men fy faen a svær a gitt. 2,48 brei, og 6,70 lang og nesten 3 tonn!! :eek: Likte godt det som jan erik larssen sa om motoren i den. "det er ikke hester, det er okser" Lurer på om han er keen på å bytte blankt med bilen min jeg... :rolleyes: Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Spørs vel om man kan det utsagnet her for god fisk, men måtte smile av den Kjell Aukrust-måten det ble sagt på. "Alle finessene er bilen er utførlig nedtegnet av Kjell Aukrust. Asfalten som i filmen blir vrengt oppstammer fra Kjells egen "burning" med en Porche han ved 8000 omdreininger brått slapp clutchen på." :D Kilde: http://www.figurprodukter.no/aukrust/startside.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by mfafa Il Tempo Gigante er helt rå :D Filmen er bare kuul..den må jeg se på nytt snart! SER DEN HVER JUL JEG :)... så når den går på tven i jula er TVen MIN :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by VolvoMan SER DEN HVER JUL JEG :)... så når den går på tven i jula er TVen MIN :D Kan se den HELE TIDA jeg :D Den må jo bare eies på DVD! Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by mabbutt Kan se den HELE TIDA jeg :D Den må jo bare eies på DVD! Pøh, det tar jo bort all sjarmen :D Den skal ses på julaften Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Sveiselæreren min fortalte meg at for mange herrens år siden da bilen skulle bli bygd, ble han tilbudt å være med å bygge bilen:) Men av en eller annen merkelig grunn takket han nei til tilbudet for han kunne se for seg hvor mye arbeid det innebar:( Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Han som bygde bilen het Martinozzi til etternavn. Han var opprinnelig Italiensk og er en sann tryllekunstner med plåt og hammer. Han hadde laget en Fiat 127 med måsevingedører som datteren skulle ha når hun fikk lappen (dette var i 78?), men jeg har aldri verken sett eller hørt om denne bilen. En kamerat av meg leide kjellerleilighet hos Martinozzi da han gikk på urmakerskolen i Oslo, og denne kameraten kjørte en 1968 Chrysler Newport. Han ble påkjørt og høyre bakdør ble ødelagt. Godeste Martinozzi skjønte problemet med å skaffe en brukt dør til denne bilen og var inne og henta tomstokken. Så målte han litt på kryss og tvers og gikk inn i garasjen og "klippet til en ny dør".. Så lett var det jo ikke da, men han laget en ny dør til denne bilen på et par kvelder i garasjen. (noe ble selvf brukt fra gammeldøra). Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg