Gå til innhold

Kule biler: 190 2.3/2.5-16V


BMWCruiser

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er nærmest frelst av disse to utgave av 190ene til Mercedes. Men har liksom aldri fått kjøpt meg en selv, bare reist halve landet rundt en gang og kikket på en. Men dessverre hadde ikke selgeren "akkurat" gitt meg den hele og fulle sannhet over telefon. Så jeg dro den gang tomhendt hjem igjen!

 

Sitter og vurderer om jeg skal selge bmwen og heller skaffe meg en slik bil. Vil derfor at alle som har noe nyttig å komme med her, enten bilder, informasjon, opplevelser med bilene o.l. poster dette her!

 

TAKK!

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke rrt du liker disse bilene, det er knallgode biler med god kvalitet, og sprek motor. Har en 2.5 16v selv som jeg er kjempe fornøyd med. Har en ombyggd fra 2.0l men bilen er helt ommbygd så det er ikke en del som er 2.0, allt er byggd om til 91 modell, EVO1 på 205hk, går utroligt bra for å være orginal. Har tenkt å sette på turbo og datasprut med full pakke. tenkte meg 400-450hk. he he. men jeg er ikke sikker på om pengene strekker til. Bilen er tilogmed helt strøken i lakken ikke en eneste ripe. og uten rust. si i fra hvis du har noen spørsmål. mvh BK

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke for og ødelegge alt her men EVO 1 er bare en 2.5-16v med styling.

Motoren er ikke modifisert men EVO 1 ble levert uten katalysator og har derfor noen hester ekstra.

EVO 2 derimot har trimma motor.

 

En annen ting er at EVO 1 kom i 1989 og om man har fått bygget en EVO 1 1991 må den i såfall ha stått hos en forhandler ganske lenge..

 

Når det gjelder egen erfaring har jeg kun kjørt en 2.3-16v som var klar for lakkering,

dvs den hadde ikke bakseter og speil og dash osv så den veide jo litt mindre enn orginalt,

men den gikk som et uvær =D

 

Hadde jeg hatt mer penger selv så hadde jeg bytta ut 8vn min med 16v :)

 

Bilde av den omtalte 2.5-16v er her:

front1.jpg

 

Jeg hadde selv tenkt til å kjøpe den men jeg det har aldri passa og få prøvekjørt den, så etter jeg venta i en måneds tid kjøpte jeg meg en annen mæsje..

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamerat hadde en 2.3 16v.. han var veldig fornøyd med den... gjek utroligt bra også.. (ikke fullt så bra da en annen kamerat kom med sin audi s2 sedan... merca låg i 190 og da girte s2 ned og forsvant LANGT LANGT vekk ;) )

 

sjekk rust på kanalene og eventuelt andre plasser....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by LN-Bmw325iM

Hei!

 

Er nærmest frelst av disse to utgave av 190ene til Mercedes. Men har liksom aldri fått kjøpt meg en selv, bare reist halve landet rundt en gang og kikket på en. Men dessverre hadde ikke selgeren "akkurat" gitt meg den hele og fulle sannhet over telefon. Så jeg dro den gang tomhendt hjem igjen!

 

Sitter og vurderer om jeg skal selge bmwen og heller skaffe meg en slik bil. Vil derfor at alle som har noe nyttig å komme med her, enten bilder, informasjon, opplevelser med bilene o.l. poster dette her!

 

TAKK!

 

Var vel ikke denne du var å se på? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=318950&username=btm2tal

87 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om den 2,5 16v der?

Faen, den bilen har ligget ute på autodb ihverfall i 6-7mnd..

Er jo ikke så gal pris på en original 2,5 16v heller..

Noen som kjenner til den/har sett på den?

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis kjørte helt fra Oslo for å se på den bilen der, noe som var helt bortkastet.. Når vi endelig kom fram etter ca 8-9 slitsomme timer så...

Det første som skjedde var att han kompisen min fikk nøkkla, skulle låse opp døra.. hmm.. døra var jo åpen..? prøvde å låse igjen døra,noe som heller funka heller dårlig..

Dørtrekkene var helt ødelagt, ledninger lå å slang, hang ledninger ned fra pansere.. Åpnet opp bagaskjeluka, løfta på den matten der, under der lå det 2liter vann+att det lå noen ledninger nedi vannet... dekkene som satt på var helt slitt ut..

 

Dette er vel noe av grunnen til att den har vært til salgs så lenge.

 

Han som hadde ansvaret for å selge den virka helt uinntrisert.. ble plutselig borte i 10min mens vi så på bilen...

 

 

 

Strøm

87 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår