Hot Rod Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Hvorfor advares det alltid mot å adskille bremsekalipperen? Der er jo ingenting som står i spenn der, eller? Er det brukt noe tettemasse, eller hva er problemet? Har kjøpt Jaguarbakaksel til rodden og kalipperne trenger mildt sagt en overhaling Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Har delt både corvette og mersedes og toyota calippere på mine biler og har funket som bare f.. etterpå, men var jo nøye med sammensettinget og demonteringen:D Hot rod? Snakk med ERA om jaguar bakaxsel... han kan mye om den,har en på vegan sin....:cool: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Hei igjen og takk for handel. Vet ikke hvorfor de advare mot demontering jeg har demontert mange uten problemer. Bare hold styr på hvilke deler til hvilke calipper så er ikke det no problem. Tips er prøv og få ut stempela før du demonterer legg i mellom ei treplanke bit ca tykkelsen på skiva og teip rundt tuppen trykkluft blåse spissen så det tetter og gi gass. Sitter de skikkelig må du stoppe og presse de inn med ei diger tang og på igjen med trykkluft. Så demonterer du de to halvdelene og vips alt i deler og klar for full rengjøring. Lykke til. Kikka på S-type akslene på Lørdag og det blei fult i hjulkassene så her må hjulbuene masseres hehehe. Så nå løper fantasien løpsk på ideer om nye hjulbuer og skjørter mm hehehe. Er virus dette med og bygge bil. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Ja ,bare passe seg... :D 12 tom vinkelkappen er fin å bruke på karosseriet.... friskt kappet er halvt vunnet:D Å et kurs med engelsk hjul her på bruket, vil jo også passe? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Takk for sist ja! Pussa over xj-delene i går kveld. Stålbørste på vinkelsliperen. Bare så rust, skitt, og gammelt oljesøl drev veggimellom! Jeg så ikke ut etterpå! Men bitene ble fine. Tørker over de med tynner, så er de klare for et strøk coroless og svart blank lakk. Er litt i tvil om de calipperne: Jeg kan selfølgelig overhale de sjøl, og pusse de fine. Pussinga er myyye jobb og et repsett kommer sikkert på noen hundrelapper, pluss nye luftenipler, bremserør tilkoblinger og brokobling mellom hver halvdel. Men jeg kan også sende de til Ward Engineering i England. For 120 pund totaloverhales og kromatieres de. Og da er jo jobben gjort av en proff (han har meget godt rykte blant Cobra kit car-eiere ihvertfall) Tipper jeg sjekker fraktprisene til England...... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Grunnen til at folk advarer mot å dele callipera er at det ofte kan bli et himmla liv å få det tett igjen. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by ElCamino Grunnen til at folk advarer mot å dele callipera er at det ofte kan bli et himmla liv å få det tett igjen. det er tull.. blir alltid tett hvis en rengjør nøye, bruker nye tetninger og helst bruker "rene hender" under operasjonen. har gjort det mange ganger og har aldri fått lekkasje.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 z Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 SJØNNER IKKE VITSEN MED Å SENDE DE TIL ENGLAND FOR 120 PUND NYOVERHALTE KOSTER IKKE SÅ MYE DER BORTE ENGANG.HUSKER IKKE PRISEN NEN FORAN LIGGER DE PÅ 65 PUND FOR PARET.BREMSESKIVENE BAK KOSTER 19-20 PUND TIL DE. GÅ I NARVESEN Å KJØP JAGUAR BLAD. Siter 240 z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by 240 z SJØNNER IKKE VITSEN MED Å SENDE DE TIL ENGLAND FOR 120 PUND NYOVERHALTE KOSTER IKKE SÅ MYE DER BORTE ENGANG.HUSKER IKKE PRISEN NEN FORAN LIGGER DE PÅ 65 PUND FOR PARET.BREMSESKIVENE BAK KOSTER 19-20 PUND TIL DE. GÅ I NARVESEN Å KJØP JAGUAR BLAD. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by Kjetilr det er tull.. blir alltid tett hvis en rengjør nøye, bruker nye tetninger og helst bruker "rene hender" under operasjonen. har gjort det mange ganger og har aldri fått lekkasje.. Kan godt hende, men det er ihverfall derfor folk sier det. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by 240 z SJØNNER IKKE VITSEN MED Å SENDE DE TIL ENGLAND FOR 120 PUND NYOVERHALTE KOSTER IKKE SÅ MYE DER BORTE ENGANG.HUSKER IKKE PRISEN NEN FORAN LIGGER DE PÅ 65 PUND FOR PARET.BREMSESKIVENE BAK KOSTER 19-20 PUND TIL DE. GÅ I NARVESEN Å KJØP JAGUAR BLAD. Interessant! Takker for input! Må likevel legge til at overnevnte pris inkluderer kromatisering av kaliperne. Koster sikkert noen pund ekstra det også. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Hadde ingen problemer med å få det tett på T/Aen. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.