Gå til innhold

Overhale bremsekalippere

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei igjen og takk for handel.

 

Vet ikke hvorfor de advare mot demontering jeg har demontert mange uten problemer.

Bare hold styr på hvilke deler til hvilke calipper så er ikke det no problem.

 

Tips er prøv og få ut stempela før du demonterer legg i mellom ei treplanke bit ca tykkelsen på skiva og teip rundt tuppen trykkluft blåse spissen så det tetter og gi gass.

 

Sitter de skikkelig må du stoppe og presse de inn med ei diger tang og på igjen med trykkluft.

 

 

Så demonterer du de to halvdelene og vips alt i deler og klar for full rengjøring.

 

Lykke til.

 

 

 

Kikka på S-type akslene på Lørdag og det blei fult i hjulkassene så her må hjulbuene masseres hehehe.

 

Så nå løper fantasien løpsk på ideer om nye hjulbuer og skjørter mm hehehe.

 

Er virus dette med og bygge bil.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist ja!

 

Pussa over xj-delene i går kveld. Stålbørste på vinkelsliperen. Bare så rust, skitt, og gammelt oljesøl drev veggimellom!

Jeg så ikke ut etterpå! Men bitene ble fine. Tørker over de med tynner, så er de klare for et strøk coroless og svart blank lakk.

 

Er litt i tvil om de calipperne:

 

Jeg kan selfølgelig overhale de sjøl, og pusse de fine. Pussinga er myyye jobb og et repsett kommer sikkert på noen hundrelapper, pluss nye luftenipler, bremserør tilkoblinger og brokobling mellom hver halvdel.

 

Men jeg kan også sende de til Ward Engineering i England. For 120 pund totaloverhales og kromatieres de.

Og da er jo jobben gjort av en proff (han har meget godt rykte blant Cobra kit car-eiere ihvertfall)

 

Tipper jeg sjekker fraktprisene til England......

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

Grunnen til at folk advarer mot å dele callipera er at det ofte kan bli et himmla liv å få det tett igjen.

 

det er tull.. blir alltid tett hvis en rengjør nøye, bruker nye tetninger og helst bruker "rene hender" under operasjonen. har gjort det mange ganger og har aldri fått lekkasje..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240 z

SJØNNER IKKE VITSEN MED Å SENDE DE TIL ENGLAND FOR 120 PUND

NYOVERHALTE KOSTER IKKE SÅ MYE DER BORTE ENGANG.HUSKER IKKE PRISEN NEN FORAN LIGGER DE PÅ 65 PUND FOR PARET.BREMSESKIVENE BAK KOSTER 19-20 PUND TIL DE.

GÅ I NARVESEN Å KJØP JAGUAR BLAD.

 

12663941.gif

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

det er tull.. blir alltid tett hvis en rengjør nøye, bruker nye tetninger og helst bruker "rene hender" under operasjonen. har gjort det mange ganger og har aldri fått lekkasje..

 

Kan godt hende, men det er ihverfall derfor folk sier det.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240 z

SJØNNER IKKE VITSEN MED Å SENDE DE TIL ENGLAND FOR 120 PUND

NYOVERHALTE KOSTER IKKE SÅ MYE DER BORTE ENGANG.HUSKER IKKE PRISEN NEN FORAN LIGGER DE PÅ 65 PUND FOR PARET.BREMSESKIVENE BAK KOSTER 19-20 PUND TIL DE.

GÅ I NARVESEN Å KJØP JAGUAR BLAD.

 

Interessant! Takker for input!

 

Må likevel legge til at overnevnte pris inkluderer kromatisering av kaliperne. Koster sikkert noen pund ekstra det også.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår