Gå til innhold

Får ikke strøm til fødepumpe. 2011 Octavian 1.6TDI

Ranger emnet

Buklev85

Anbefalte innlegg

Det hele startet med at min 2011 Skoda octavia 1.6tdi fikk ordnet en partikkelfilterfeil. Hentet bilen, fikk plutselig lekkasje på returslanger på dyser. Kjøpte nytt sett med returslanger fra møller-bil, kom hjem, stoppet bilen og begynte å bytte slangene. Da jeg var ferdig startet ikke bilen. Begynte å sjekke for luft i systemet og fant ut at det kom ikke drivstoff fra fødepumpen. Sjekket fødepumpen....den virket når den ble koblet direkte på et batteri, men det kom ikke strøm til selve kontakten til fødepumpen. Sjekket sikringer å releer og tok diagnose....min ingen feil å finne. Så fikk vi tvinget diesel frem ved oppstart....bilen starte. Så prøvde vi å stoppe å starte bilen uten å tvinge fødepumpen å det gikk fint. Skulle ut å testkjøre bilen, kjørte 1km så stoppet den. Fikk da tvinget ivei diesel igjen....startet med en gang. Kom hjem igjen, fikk la den stå på tomgang i 1,5t uten problem....jeg skrudde av tenningen, ventet 2 t og startet den uten problem. Har ikke turt å ut å kjøre med den ennå......ingen skjønner problemet. Er det noen andre der ute som kan gi meg noe svar?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis så kutter den under kjøring kan hende det er dårlig kontakt,så når om det er noen humpete veier eller noe som gjør at, kontakter ledninger kommer i bevegelse. Så den mister strømmen.

Trur nesten jeg ville satt på en prøvelampe.

Under kjøring. Fest den godt på en kabel rett før og bak kontakter tape den godt fast. Så vil du kunne se om det er strømmen som kutter om bilen stopper..

Nå vet jeg ikke hva slags diagnose du bruker.

Men her er det beste å bruke vag com.

Med den så får du sjekket det meste strøm og pumpe og alt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider