Skretting Skrevet Juli 21, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 Hei, long story short jeg har en peugeot 605 1996 som jeg kjøpte for 3 uker siden. Forrige eiger har hatt bilen i ca 2-3 mnd sa han.Han opplyst meg om at det ikke var noe feil me bilen annet en noe småplukk vi gikk over, defekt bensin måler osv.Men i dag så knakk bærearmen tvers av, rusta til helvette vekk hele greia og knakk tvers av. ( Ved venstre bakhjul ) Men det som er intresant er at denne bærearmen tydlivis allerede var fucked, fordi noen har hengt den opp me en hengsle/ting me en bolt igjennom for å holde bærearmen oppe. Bilen har vært livsfarlig og kjøre med. Det ser helt fuckings kriminelt ut hva som er "modifisert" ved bærearmen.Så hva kan jeg gjør nå? Jeg vil ha pengene tilbake for bilen. Hvilke rettigheter har jeg osv?Hvordan går jeg frem nå?Bilen ble forresten godkjent januar 2016 > januar 2018 Så enten er verkstedet som EU godkjente bilen noen jævla idioter som har oversett dette, eller så har en av di 2 tidligere eierne gjort dette.Hvordan får jeg penga tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 21, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 Alltid litt skummelt å kjøpe gammel bruktbil som raskt har byttet eier(e). Det er en ganske gammel bil som du vel har kjøpt for relativt lite penger. Om du må koste på en ny bærearm bak, og bilen ellers er grei, synes jeg du skulle gjøre det. Heve kjøpet og få pengene tilbake er neppe verdt tid og krefter om ikke selger godtar ditt krav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skretting Skrevet Juli 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 Ga bare 10 000 for bilen, men dette er prinsipp sak.Men hva vil det koste sån ca med ny bærearm på ene siden bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 21, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 Enig med Bwana her, kjøp ny bærearm isteden. Litt avhengig av type, men pris er nok mellom 1000-2500,- (for delen), altså rimelig ift. jobben med å heve kjøpet. Hvis selger godtar ditt krav om å heve kjøpet er det ikke noe i veien med det, men jeg har en antagelse om at han ikke kommer til å gjøre det. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skretting Skrevet Juli 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 har ikke kontaktet selger av bilen enda, men ser vel heller egentligt ikke vitsen i det når jeg tenker meg om. Han kan vel bare nekte så må jeg gå rettens veg vis det kjøpet skal bli hevet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juli 21, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 har du sjekket skikkelig etter om det er flere ting som er "modifisert" ... ikke umulig at det er tilfelle, isåfall er det bedre å prøve å heve kjøpet nå. kanskje en ide å kontakte verkstedet som eu kontrollerte bilen, høre hva de har å si? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skretting Skrevet Juli 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 Ja skal kontakte verkstedet imorgen. Er litt rart dem har EU godkjent en bil der hvor bærearmen er rusta og ødelagt? Denne type rust kan vel ikke oppstå på under et halvt år?har lastet opp et bilde her av skaden : http://imgur.com/a/mfzFO så dere kan se hva det går i.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juli 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2016 Ser ut som gaaammmel skade + rust..... Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skretting Skrevet Juli 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2016 Imorgen finner jeg ut hvilket Verksted som har eu godkjent bilen (november 2015)Dette er uakseptabelt. Er jeg heldig mister dem jævla idiotene licensen sin :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg