firelude Skrevet Juli 21, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 Hei folkens! Har en bil som er importert på $ 1-15 regelen. Da skal visstnok alt være originalt hele bilens levetid i Norge ? Setene er noe slitt og jeg ønske å bytte ut skinn interiøret med 2-farget som var option fra fabrikk....er det tillatt ? Hva med headders ? Bærre undra før æ sprætte sparegrisen... :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 21, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2016 For å beholde tittelen "bevaringsverdig" skal bilen være original, men tittelen bevaringsverdig er i mine øyne mer en ulempe enn en fordel. (Regner med det er bevaringsverdig det er snakk om) Gi f... og gjør akkurat som du vil med bilen, værste som kan skje er at du får den tittelen fjernet fra vognkortet :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Juli 22, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2016 Heisann! Bevaringsverdig...? Neeeeeeei,,, det trur jeg ikke den er . Det star ingenting om det i vognkortet. Skal sjekke litt mer før det rives ut greier... :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 22, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2016 Jeg som rotet litt, §1-9 er for bevaringsverdig kjøretøy. §1-15 står her: http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/import/Kravveileder/Kravveileder/Godkjenningstyper/bil-med-spesielle-unntak-1-15 "NB! Godkjenningsordningen kan kun gjennomføres på bestemte trafikkstasjoner. Ombygges kjøretøyet etter godkjenning/registrering må kjøretøyet inn til ny godkjenning og alle kravområder må dokumenteres som for ordinær enkeltgodkjenning." Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2016 Ok...tjaaa... var tenkt til å gå fra 16" felger til 18". Dette blir jo da utenfor orginalen...såååå..vel vel en løsning blir det :-) , takk&takk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg