gotthard Skrevet Juli 23, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2016 Jentungen klaga på fusking her så jeg prøvde bilen en tur, først i går kveld så i dag tidlig. Starter med en gang, fusker nesten fra start, tipper den varierer på 100-200rpm kansje, raskt. ikke jaging. Tester kompresjon, ligger gjevnt på alle 4, pluggene har lik farge, kansje lit mager blanding da de er nesten hvite, byttet coil nå da det tydeligvis er svakhet på disse, hjalp ikke noe. Går ikke merkbart ugjevnt i fart. byttet fordelerlokk og rotor et år siden. Merker at bilen "rister" når den står på tomgang. Noen gode tips? Hu maser bittelitt om denna fuskinga...... Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 23, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2016 Vacuumlekkasje? Typisk morken gummiflens under spjeldhus, eller sprekk i slange fra manifold til bremsekraftforsterker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juli 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2016 Spruta startgass rundt innsug uten noe forandring, men kan prøve igjen og da konse rundt flensen. Tar å måler vacumtrykket etterpå. Takk :-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 23, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2016 Kan være flere ting, defekt lambda, vakuumlekk som Bwana sier, dårlige tennplugger eller pluggledninger, defekt temperaturgiver til ECU osv. Men så sier du pluggene er nesten hvite. Fargen på pluggene skal tolkes på porselenet i midten, ikke på elektrden i enden, og den skal være kakao brun/grå. Om pluggene antyder for mager blanding så ender jeg opp på det samme som Bwana, at motor suger falskluft. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet August 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2016 Ja så stoppet bilen da, jentungen ringte å pappa måtte ut å fikse, bilen fikk bensin men ikke gnist, coilen var glovarm og ikke noe tegn til tenning. Tauet bilen hjem og fikk fremdeles ikke gnist så vi dro til biltema å handla ny coil, igjen, forige ble kjøpt for ca 1 mnd siden, og vips så startet bilen, jubel og greier, hu kjørte en lang tur og alt var bare smil. kommer fra jobb i dag, ca 5 dager etter og bilen har igjen begynt å fuske bitte-litt, lukter svid av eksosen og bilen rister på tomgang, coilen er veldig varm.. Er det vanlig at golf 3 spiser coiler? om det ikke er coilen, hvorfor startet den da når coilen ble byttet? hvorfor spiser den eventuelt coiler? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 1, 2016 Rapporter Share Skrevet August 1, 2016 Er nok ikke vanlig at Golf 3 spiser coiler, er heller coilen fra Biltema som er skrot levert fra fabrikk. Kjøpte selv en coil fra Biltema for noen år siden ja jeg måtte ha ny coil, på en lørdag. Jeg kom meg ikke engang hjem med den før den var blitt så varm at den sluttet å levere spenning til rotor. (18km +/-) Blå Bosch ble bestilt og fungerer den dag idag, moralen er - kjøp kvalitet med en gang :-) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet August 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2016 Endelig fått lest koder på bilen, 0515 og 0535 er det jeg får opp, problemet er at dets mer jeg leser om de kodene dets mer forvirring blir det, et sted står det att 0515 er hagiveren, så er det kamm sensoren også måler for batteri temperatur??? 0535 er vist feil på A/C, noe hun ikke har på bilen sin? Noen her som veit hva de kodene betyr på en 96 mod golf 1,8? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 8, 2016 Rapporter Share Skrevet August 8, 2016 Om ikke motor går rundt, så får du feil på hall-sensor - 00515 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00515 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet August 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2016 Aha, får bare kode 0535 med motor i gang og fikk da kode 0515 når kunn tenning sto på uten motor i gang, det forklarer jo den koden. Vel, da fusker bilen like jevelig, bare uten koder da :-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg