Rolle91 Skrevet Juli 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2016 Hei! Har en Nissan Qashqai 2010 +2 I februari rasade turboen på våres bil. Vätskorna blandades o vi førstod at det måtte en stor service til. Vi leverte in den på Nissan verksted. Før det første måtte dom ta isär nästen hele motorn førren dom fant ut vad som var problemet. Til slut efter 1 1/2 månad var bilen klar. Då hade dom bytte ut turbo, registerrem, vannpumpa mm. Frågade oxå att var dom sikkre at det ikke var nåe mer feil på bilen. Nej allt skulle vare i ordning. Kostet oss nästen 60.000 kr Så nu trodde vi at bilen skulle vare i ordning. Så gick det 3-4 uker. O vi hørte mer o mer klonkelyder, skranglelyder fra motorn, el under bilen. Då måtte vi levere in den igen, der dom oppdaget at dom montert ting lit før nära varandra, som då i sin tur gjorde att motorns skakningar hele tiden lagde ganske kraftig o fäl lyd. Så ordnet dom det o alt var grønnt igen. Så efter 2 uker begynte bilen o rykke. Så en månad efter førrige inleveringa måtte bilen in igen på verksted. Då var det turbogivaren som var gåen. Den måtte ju byttes o vi betale. Osså nu på måndag så ramle remhjulet av fra motorn. Eller retter sagt den har blitt revvet av. Den delen av remhjulet der botlerne sitter satt kvar på veivakslinga. Resten av remhjulet datt ned på marken. Vi leverte in den igen o mente på att dette måtte vare nåt dom har montert feil o av den orsaken hende dette. Men nej. Dette er ikke nåt dom kan ta på sig. Frågade om dom ikke merket nåt feil på den i samband at dom gjorde den store servicen i feb-mars. Nej sa dom. Vi opnet aldrig dette så vi kunde ikke vete at dette var i dålig stand. Dette er et heilt nytt feil i motorn. Enligt dom så har den ikke nokka o gøre med dom feilen som var tidigare på motorn. Den er gammel o slitt sir dom. Den har rotert skeivt o av den anledningen så har den blev revvet av. Og dette her må vi betale själv enligt verkstedet. Er lite oxå sån at alle dom her feilen er lite koplade til varandre. Men nej, enligt verkstedet så har dom inga koblingar til varandre o har ikke vart nåe feil i samband med servicen i mars. Utan dom her problemen har kommit i efterhand. Spørsmål: Må man ikke ta loss remhjulet när man skifter registerrem? Av vad jag har lest o førstått så må man det. O om man monterer den feil, skeivt el liknande så kan det ganske fort bli revvet av som i vårt fall. Vi har kørt 2500 km med bilen sen den store reparationen i mars. Kan allt dette vare bare et veldigt sammantreffande at allt sker på så kort tid. Jag tror ikke det. Jag tror ikke dom har gjort sitt jobb bra nokk. O dom vil ikke stå før sine misstag o betale før det. Vet ikke om det er jag som er helt ute o sykkler Har postet et bilde på det avrevne remhjulet. Vad mener dokker om dette. Kom med kommentarer og inlegg. Ps. Sorry for min svorska. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.