Gå til innhold

Termostatproblemer.

Ranger emnet

Grimmee

Anbefalte innlegg

Er det ofte at en ny termostat ikke fungerer skikkelig?

Jeg satte inn en ny termostat fra biltema, men nå går temperatur måleren nesten til bunn

når jeg kommer opp i 130-140 på motorveien. Senker jeg farten til 100 går måleren opp

igjen.

Når jeg prøver varme apparartet kommer det fremdeles varmluft, men jeg tror ikke den er like

varm. Har nylig byttet temperatur sensoren som står bak på motoren også

Når jeg kjente på termostaten virket fjæren til å være veldig lett. Jeg har ikke kjent på andre nye

termostater, men det tok ikke mye fingerpress til for å åpne den.

Den gamle var treg, men fjæren virket mye hardere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema sine termostater er bare søppel. Mekonomen og Meca har termostater som fungerer litt som dem vil. Har ikke hatt noe problemer med BilXtra sine enda.

Vil ha ha en som er garantert feilfri kjøper du fra BilXtra eller original.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Jesper1201. 

Jeg byttet termostat på en A4 1.9TDI jeg hadde tidligere. Begynte med biltema sin, bare tullet. Motor kokte og oppførte seg som du beskriver. Et verksted tok over, de brukte sine deler. Bilen ble ikke noe bedre. Så kjøpte jeg termostat hos Møller. Problem løst. 

Tror jeg ga 5-600kr for termostaten hos Møller. Jeg ville kjøpt original 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet mange termostater opp igjennom årene. Aldri fått problemer med noen.

Trodde stort sett at termostaten var bombesikker til alderen tok den.

Får sette inn en ny termostat, heldigvis ikke så store jobben. Kjekt med sommer!

Hadde tenkt jeg skulle ta en god flush av hele kjøle systemet uansett.

Så mye dritt som kom ut av varme apparat radiatoren da jeg tok den, tør jeg ikke

tenke på hvordan det ser ut i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet en ny termostat fra norsk bildelsenter. Håper den fungerer bedre.

Prøvde å åpne den, men klarte ikke å lee på den, klarte såvidt å lee litt på fjæra.

Med slik en forskjell i kraft for å åpne termostaten er det ikke rart at den gamle

åpner seg for lett.

Biltema sin termostat hadde mye tynnere fjær og kan da umulig være laget etter specs?

En ting er jo at biltema er skit, men at de lager/ selger reserve deler som ikke er i nærheten

av specs er jo direkte svindel!

Det er jo som å merke M8 muttere med M6 og si skit au, nærme nok de går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider