Gå til innhold

Honda CR-V Mister motorkraft etter lange nedoverbakker

Jansen01

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en CR-V som jeg nettop har vært på langtur med campingvogn.

2007 mod Diesel 2.2l CDTI

Jeg opplevde at bilen stort sett drar godt slik den skal, men etter lange bratte nedoverbakker der det er nesten bare bremsing på gir, skjer det at bilen overhode ikke drar etterpå. Bilen gir ikke beskjed at det er noe galt.(Ingen varsellamper)

Det som jeg merker meg er at bilen ikke vil jeg mer pådrag en halv effekt. Jeg måtte ligge i første gir i bratte oppoverbakker og det var lite festlig.

Det kan også virke som turboen ikke blir aktivert, men det kan henge sammen med at jeg ikke får gå opp i turtall.

Det kan virke som bilen ikke vil gi meg mer en 2500rpm

Det som løste problemet var at jeg kjørte til siden, stoppet bilen i fem minutt og startet igjen så var alt normalt.

Jeg kan også nevne at etter jeg lærte når problemene oppsto, (i lange nedover bakker) så ga jeg litt gass med jevne mellomrom og da kom ikke problemet tilbake

Håper noen har opplevd lignende eller noen som kan tenkes hva dette kan skyldes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en form for nødmodus dette, for å beskytte motor ved evt. feil. At det oppstår etter lengre perioder med motorbrems får det for meg til å virke som en sensorfeil. Er nok ikke noe farlig, og du kan fint fortsette turen videre, men ved første anledning kan du få utført en diagnose for å se hva som ligger i feilminnet, det vil gi en indikasjon på hva som faktisk skjer.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider